Avatar billede k.andersen Nybegynder
17. februar 2008 - 20:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af trådløst netværk på belkin G Plus Mimo

Hej Eksperter,

Jeg har virkelig brug for en ekspert da mit trådløse net er ved at drive mig til vanvid!

Efter min trådløse asus router gik i stykker har jeg købt en belkin G Plus MIMO og det er efter den at jeg har fået problemer. Problemet består i at damen sagtens kan logge på med sin bærbare uden problemer, men så snart jeg tænder for det trådløse net på min bærbare, så når den lige at logge på, hvorefter at vi begge bliver logget af og efterfølgende ikke kan logge på igen, da begge bærbare ikke kan finde noget net!
Hvis det kun er min bærbare der er har det trådløse net tændt, så kan jeg godt logge på og tildels bruge nettet, men den bliver konstant logget af, hvorefter den logger på igen - så det er stort set umuligt at bruge nettet.

Jeg er ret sikker på det er noget med opsætningen på en af de to routere, så jeg gennemgår lige hvordan det er sat op.

Min internet udbyder er Fullrate og har fra dem en "Zyxel Prestige 2000 Series(2602R-61)", som er tilsluttet i telefonstikket. I den er vores telefon tilsluttet, samt den trådløse Belkin router.

Zyxel routeren har ip adressen: 192.168.1.1
Belkin routeren har ip adressen: 192.168.2.1
De to bærbare har henholdsvis: 192.168.2.2 og 192.168.2.3

Belkin routeren er selvfølgelig sat op med WPA-PSK og med mac filter....

Er der nogen der har en forklaring på problemet eller endnu bedre, en guide til hvordan det hele bliver sat op optimalt?

På forhånd tak for hjælpen - håber virkelig der sidder en derude med en løsning på problemet! Hvis der mangler at blive beskrevet noget, så må I sige til....

mvh.
K.andersen
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2008 - 22:27 #1
Prøv at skifte kanal på det trådløse net. Det kan være naboens net der forstyrer dit.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
17. februar 2008 - 22:31 #2
Det har jeg også prøvet - lige lidt hjælper det!

I øjeblikket bruger jeg kanal 4, 3 andre netværk kører på kanal 6 og et enkelt på kanal 11! Det var nemlig også min første tanke....
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2008 - 22:50 #3
Prøv mindst 3 kanaler væk fra omkringliggende net.

Som jeg ser det, så er DHCP aktiveret i Belkin, og når de begge hver for sig kan logge på, men ikke samme tid, må problemet helt sikkert hidrøre Belkin routeren.

Er nettypen sat til auto ?

Du kunne prøve at låse den til enten B eller G.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
17. februar 2008 - 23:08 #4
Nu har jeg sat den til kanal 1 - Den er sat til kun at køre 802.11g (hvis det var det du tænkte på?

hmmmm.....lige umiddelbart er der faktisk ingen problemer, men det har før snydt mig, så jeg vender lige tilbage senere når det har fået lov til at køre lidt længere tid!
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2008 - 23:10 #5
OK
Avatar billede k.andersen Nybegynder
18. februar 2008 - 18:00 #6
Øv.....det hjalp ikke - begge maskiner har lige tabt forbindelsen. Og damens maskine kom først på, da jeg slukkede for mit trådløse signal!
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2008 - 18:35 #7
Prøv at slukke for router og modem i 10- 15 sekunder, og lad dem reeboote.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
19. februar 2008 - 17:46 #8
Jeg har løst det nu - fandt en guide som løste det: http://forum.emuleguides.dk/index.php?showtopic=942&pid=4152&mode=threaded&show=&st=&

så jeg lukker spørgsmålet!