Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 13:56 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Pludselig "No signal"

Hej folkens,

Jeg har for nylig samlet en ny computer og alt kørte perfekt indtil i søndags. Jeg ville partitionere mine harddiske med acronis disc director - under behandlingen genstartede computeren (som den skulle), men under opstarten brokkede biosen sig. Den skrev noget med at trykke F1 for default settings og F2 for noget andet (kan ikke huske hvad). Jeg prøvede at trykke F1, men der var ingen reaktion - nok pga. USB-tastatur. Nåh, men jeg tvang så computeren til at slukke ved at holde powerknappen inde, og jeg ville derefter genstarte, men uden held. Der stod bare "No signal" på skærmen og derefter blev den sort - og sådan gør den hver gang, jeg vil starte den. Jeg har efterhånden prøvet alt: den anden udgang på grafikkortet, et andet grafikkort, clearet cmos osv osv... Det ser ud til, at alting ellers kører - alle blæsere, og der er lys i dioden på bundkortet.

Hvad tror I, der kan være galt - er det mon bundkortet, der er stået af?

HW:
asus p5k pro mobo
intel e8200 cpu
zotac 8800gt gfx
corsair 520w psu
corsair 2*2gb ram
samsung spinpoint hdd

OS = vista home premium

mvh
anoz
Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 16:25 #1
Har sat points op

mvh
anoz
Avatar billede matcho Nybegynder
17. februar 2008 - 16:54 #2
Har du prøvet med PS2 tastatur og XP eller Vista skiven i.
Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 17:02 #3
Hej matcho,

Ja, jeg har prøvet begge dele.
Jeg har i mellemtiden prøvet at starte op med kun 1 ramklods (prøvet dem begge hver for sig), grafikkortet, cpu og psu...
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2008 - 17:25 #4
Prøv at tage harddisken fra, og se hvad der så sker. Hvis du får skærm på,
så gå i bios, og tryk på "Defaults"
Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 17:38 #5
Hej jorn_asveg,

Det er prøvt uden held.
Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 17:40 #6
*prøvet
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2008 - 18:53 #7
Så bliver du nok nød til, at prøve med en anden skærm.
Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 19:17 #8
Hej igen,

Det er også prøvet - havde jeg helt glemt at skrive.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2008 - 21:43 #9
Det lyder som der er noget galt med bundkortet, eller rammene.
Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 21:51 #10
Det er efterhånden også min konklusion... må prøve at bestille et nyt bundkort! Jeg afventer lige lidt andre inputs før jeg uddeler points, men i mellemtiden kan I begge smide et svar!

mvh
anoz
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2008 - 21:58 #11
Hvis du har mere end 1. ramblok, så prøv at tage en ud på skift.
Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 22:05 #12
Det er også prøvet (se 17/02-2008 17:02:01), men tak for forslaget alligevel :o)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2008 - 22:13 #13
Uha ja, det var jo ikke så godt. Så er der desværre kun bundkortet tilbage.
Avatar billede anoz Nybegynder
17. februar 2008 - 22:22 #14
ja, medmindre begge ramklodser er futtet af :-/
Avatar billede off-line Nybegynder
18. februar 2008 - 00:45 #15
Ja det har du ret i.
Avatar billede tlc4you Nybegynder
18. februar 2008 - 01:09 #16
Det kunne lyde som det problem som jeg har haft! ikke for at lokke men læs min artikel "Alternativ løsning på: XP genstarter under opstart eller kuk i drev bogstaver" http://www.eksperten.dk/artikler/1181
Avatar billede tlc4you Nybegynder
18. februar 2008 - 01:17 #17
Jeg har lige nær læst dit spørgsmål. Min artikel vil sikkert ikke hjælpe dig, da det lyder til at din computer er helt død og du kan ikke engang få noget frem på skærmen.
Avatar billede anoz Nybegynder
18. februar 2008 - 17:41 #18
Hej tlc4you,

Jeg har lige læst din artikel. Du har ret, den hjælper ikke rigtigt, men tak for forslaget!

mvh
anoz
Avatar billede off-line Nybegynder
25. februar 2008 - 13:07 #19
Fandt du ud af det?
Avatar billede anoz Nybegynder
25. februar 2008 - 14:57 #20
Næh, jeg har ikke haft så meget tid til at se på det, men jeg regner med at bestille et nyt mobo i løbet af ugen.

Folk er stadig velkomne til at sende et svar, hvis de vil have point... forslag er selvfølgelig også stadig velkomne :o)

mvh
anoz
Avatar billede off-line Nybegynder
25. februar 2008 - 15:02 #21
Ingen point til mig:)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
25. februar 2008 - 15:03 #22
Jeg vil gerne købe setup som brugt jern :-)

350 PP :-)
Avatar billede anoz Nybegynder
25. februar 2008 - 15:11 #23
350?? Det er næsten ærgerligt at karmasystemet er fjernet, he he ;o)

Men ok, du få købe motherboardet til den pris - jeg skal dog nok betale portoen!
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
25. februar 2008 - 15:14 #24
:-)
Avatar billede anoz Nybegynder
16. marts 2008 - 13:15 #25
Jeg har nu langt om længe skiftet bundkortet, og nu spiller det hele igen! Jeg har spurgt efter et svar en del gange, men der er åbenbart ingen, der vil have point...

Tak for deltagelsen!