Avatar billede kbodata Nybegynder
15. februar 2008 - 15:09 Der er 5 kommentarer

Fejl ved opstart af C5 i Citrix Metraframe

Hej
Jeg har et problem ved C5 4.0 SP1 når jeg logger på via Citrix Meteframe. Fejlen opstår rundt regnet hvor anden dag.

Når jeg starter C5 står der bare "Scanning message file" i consol version. I windows angives der bare et rødt kryds. Af og til lukker den bare umotiveret ned når jeg forsøger at starte op.

Hvis jeg så tager alle brugere ud, kan brugerne atter logge på.

Logges der på uden om Citrix er der ingen problemer.

Hvad kan det skyldes ??
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2008 - 16:32 #1
Vi har oplevet tilsvarende problemer i vores hostingsystem - det kan skyldes at netværksdrevet, hvor profil m.v. loades ikke er klar når den vil starte. Løsningen er at lave et batchjob som checker for det pågældende drev - og først starter c5 når drevet er til stede.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2008 - 20:17 #2
Det skyldes at Citrix default låser filer, når brugeren kobler på. Problemet er især vedr. c5user.sys filen, som holder styr på samtidige brugere. Der er en masse timing omkring hvem der logger først på - og hvem der logger først af, som giver nogle underlige problemer, hvor man skiftevis hænger i opstarten hhv. bliver kastet umotiveret af.

Jeg kan lige vende tilbage mandag med et fix på mandag fra kontoret - har det ikke lige ved hånden.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2008 - 20:21 #3
Fandt lige en hurtig work-around. Har I mulighed for at flytte C5 programmappen over på et DFS share på Citrix?
Avatar billede kbodata Nybegynder
17. februar 2008 - 13:39 #4
glæder mog til at høre fra dig goblinhero
Avatar billede kbodata Nybegynder
25. februar 2008 - 14:15 #5
Betyder det at C5 SKAL ligge på Citrix serveren på et DFS Share, eller kan den ligge på en Win-2000 server hvor man så opretter et DFS Share ?