Avatar billede lassejuul Nybegynder
13. februar 2008 - 11:42 Der er 1 kommentar

Domæne og arbejdsgruppe

Jeg har to computerer en der arbejdsgruppe afhænig og en der er domæne afhænig, hvordan kommer de to computere til at se hinanden på mit netværk der hjemme???
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
14. februar 2008 - 07:30 #1
de vil som sådan godt kunne se hinanden via en ping. Da de jo sikkert for en ipadresse fra samme DHCP. Men problemet ligger i rettigheder altså at få lov til
at åbne noget på den anden computer. Der har du et problem idet den enes rettigheder styres af en Domæne controler som den jo sikkert ikke har fat i når du er derhjemme.
så det er ikke helt nemt. Men hvis du browser dig via stifinderen fra din computer der ikke er i domænet til den computer der er, bør du kunne åbne evt. shares. Den vi sikker komme og bede om brugernavn og password som jo er det brugernavn du har på den computer der er i domænet. Husk her at bruge det fulde brugernavn, dvs. "domæne\brugernavn".
Men du kan sikkert ikke finde hinanden bare via andre computere..
men du kan sikkert søge efter den via stifinder. Husk der jo skal være en mappe der er shared på den computer du gerne vil ind på ;-)