Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2008 - 16:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

nem php install.

Hejsa. jeg havde en gang hentet noget fil værk som indstallerede php, apache, mysql og phpmyadmin.

men kan ikke huske hvad det hedder :-/
- ved der er fler forskelligt prøvede at hente noget andet på et tidspunkt, og det var ikke særlig godt :)

nogen der har nogen forslag til de forskellige?:)

bonus spørgsmål: en editor hvor man kan lave style's (*.css)
hvor mange af tag'sne ligger i.

hvis i ikke forstår så bare skriv :)

MvH. W. :)
Avatar billede fozie Nybegynder
12. februar 2008 - 17:19 #1
Til dit bonus spørgsmål, vil jeg foreslå dreamweaver.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2008 - 17:54 #2
jeg fortrækker at kode  "hard":)

Det jeg tnker på er et program jeg også en gange havde som vare beregnet til at lave CSS i :)
Avatar billede rax Praktikant
13. februar 2008 - 11:12 #3
Til installation af php, mysql, apache etc.:
Det du leder efter, er enten en WAMP (hvid du kører på en windows-maskine), eller en LAMP (hvis du kører på en linux maskine).. Det står for Windows/Linux Apache MySQL PHP, og installerer hele møget inklusiv phpMyAdmin med ét dobbeltklik.. super enkelt. Der findes flere WAMPs/LAMPs, men den mest udbredte, og den jeg vil anbefale dig at hente, er WAMPserver: http://www.wampserver.com/en/ .. den kan helt sikkert klare dine behov.

Editor:
Puha, der er flere.. Bruger ikke speciel css-editor selv, men TopStyle ved jeg er ganske udemærket, så den kan du da tage et kig på :)

Håber det hjalp

- rax
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 16:34 #4
Rax->
Har prøvet WAMP før, og var ikke særlig tilfreds, men jeg prøver da bare igen :)

og det var TopStyle Lite jeg mente ;)

kender du evt en god Php Editor?:)

smid et svar så får du points :)

MvH. W
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 16:34 #5
overså svar :)
Avatar billede rax Praktikant
13. februar 2008 - 19:42 #6
Trist at du ikke er tilfreds med WAMP.. jeg synes personligt det er super nice :)

Hmm, php editor.. tjo, så vil jeg tillade mig at gøre reklame for phpDesigner 2008.. Den bruger jeg selv. Jeg fik den vist af en kammerat, og blev ret glad for den.. senere fandt jeg så ud af, at den er lavet af en dansker fra mit studie.. og at jeg oven i købet læste et fag sammen med ham om fredagen :O så er verden fandme lille..

Anyway, det kan hentes fra hans firmas hjemmeside, MPSOFTWARE.. hvis du synes om det, kan det erhverves til relativt få penge. Det har alt det jeg søger i en php editor, så jeg kan kun anbefale det.. hvilket jeg stadig ville gøre, selvom jeg ikke havde kendt manden bag ;)

Alternativt har jeg hørt meget godt om Zend Studio.. det koster bare en milliard, så jeg har ikke gidet kigge nærmere på det. Sidst men ikke mindst, så findes der et site, http://www.phpeditors.com/ , som har en hel del gode editors til rådighed.. så der er nok at tage af :)