Avatar billede martin_shearer Nybegynder
10. februar 2008 - 13:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

tjek for tegn ?

Hej

har lige et spørgsmål. er ikke så god til alt i php endnu. men jeg har en kode, der skal tjekke om der er skrevet noget i en tabel  i databasen. og hvis der er. skal den vise hvad der er skrevet og hvis der ikke er noget. skal den selvf. ikke vise noget. jeg har denne kode. til at tjekke om der er et bestemt tegn i en anden tabel. som er sådan her:

if ($info['news_video'] == "1")
{echo "vis link";}
else
{echo "<td align='center'>";}

Men hvordan skal det lige se ud, når den ikke skal tjekke for 1 men bare for alm tekst i tabellen ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
10. februar 2008 - 13:28 #1
Lukket. fandt selv ud af det ;)
if ($info['news_video'])
Avatar billede woowii Nybegynder
10. februar 2008 - 14:05 #2
Ville nok være bedre at bruge PHP funktionen empty.
if(!empty($info['news_video'])) echo "stuff";