Avatar billede dannij Nybegynder
08. februar 2008 - 12:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med Sputnik

Hej Eksperter

Jeg sidder i øjeblikket med en internetforbindelse på 2048/128. Når jeg bruger min stationære computer som er kablet til min router og jeg ser sputnik så kører det ok. Det er sjældent at den skal buffe.

Men når jeg bruger min bærebare som har 802.11g trådløst netkort indbygget, så kører den nogle gange uden det mindste problem. Andre gange skal den buffe det meste af tiden. Vil det hjælpe at opgradere til 4096/256 eller er det mon noget med min router som er en WL500g.Deluxe

Håber på en godt svar
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2008 - 13:46 #1
Når det er over trådløst problemet tidvist er, skyldes det givetvis et kanalproblem. Prøv at skifte til en anden trådløs kanal på routeren.

Hvis du er for tæt på den kanal som din nabo anvender, bliver netkortet i den bærbare forvirret, og vil forsøge at koble til naboens net. Den springer så at sige fra net til net, og der giver båndbredde tab.

Visse bærbare har et lille program, som kan se andre trådløse netværk i din nærhed, samt hvilken kanal der anvendes. Du vælger blot en kanal der er længst muligt væk fra trådløse net i din nærhed.
Avatar billede dannij Nybegynder
14. februar 2008 - 12:55 #2
nu har jeg fået fordoblet min up og down hastighed og skal teste sputnik i weekenden og se om det virker ellers må jeg vende tilbage til dig.

jeg har ikke mulighed for at se hvilken kanal andre bruger
Avatar billede dannij Nybegynder
21. december 2009 - 08:11 #3
Tråden lukkes