Avatar billede dotnow Nybegynder
08. februar 2008 - 11:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Regnskabs program

Hej

Jeg skal bruge et program til at udskrive regninger inden for auto branchen dvs. den selv lægger tal sammen for arbejdsløn, reservedele osv. og selvfølgelig med automatisk fortløbende numere på hver regning.

nogen som kender et smart program gerne gratis :-)
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
08. februar 2008 - 11:35 #1
http://www.summarum.dk/

Jeg ved ikke om det stadig er gratis. Det er meget "generelt" hvis du noget lidt ud over det mest almindelige så kunne www.pcfirma.dk være en mulighed som vi bruger her.
Men det er altså ikke gratis desværre.
Avatar billede dotnow Nybegynder
08. februar 2008 - 12:07 #2
dunderfjert:
Jeg kender godt summarun det kan vi ikke bruge desværre og pcfirma er mere regnskab end det vi søger.

Måske har jeg ikke uddybet det nok..

Det skal være et program der kan bruges til at udskrive regninger på auto reparationer gerne hvor den selv ligger beløb sammen..

evt. med pre defineret felter

Kunde
Bil
Årgang
Km.

4 * tændrør a pris
1 * rotor
1 * oliefilter
3,9 L 10W/40 castrol
Osv.

2 arbejdstimer

håber det er mere forståeligt.
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
08. februar 2008 - 12:16 #3
hmmm .. jeg ville altså påstå at det netop er det summarum gør!?

Alternativt .. hvis du vil undgå lagerstyringen og regnskabsdel kunne man jo flikke noget sammen i excel som udskriver det i den opstilling du vil have.
Avatar billede martin_moth Mester
09. februar 2008 - 09:06 #4
Ja, i excel eller access kan du lave det du vil - og det er gratis, men kræver at man kan finde ud af at lave det selv
Avatar billede hpo Nybegynder
09. februar 2008 - 13:53 #5
Excel og access er ikke gratis.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. februar 2008 - 21:05 #6
Bruger selv summasumarum og de første 300 posteringer koster gratis, derefter skal man købe programmet, det koster for den dyreste version 3000,00, et gratis alternativ er t skifte til linux også bruge gnucash men der er ingen dansk dokumentation.

M.V.H.
TLV
Avatar billede oz3tl Nybegynder
10. februar 2008 - 23:26 #7
Og skal det så også være "gratis" så vil et skifte til OpenOffice (i stedet for MicrosoftOffice som for den pro version jo koster omkring 4500,00, og det er jo nødvendigt hvis man vil have access med) jo lægge lige til højrebenet.

M.V.H.
TLV
Avatar billede dotnow Nybegynder
04. oktober 2011 - 13:34 #8
lykkes aldrig at fremskaffe et program og dem som er nævnt her havde ikke de ønskede ting