Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2008 - 18:43 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Er det sådan vi ønsker EKSPERTEN fremover

Skal den fremtidige "Eksperten" være et sted hvor ganske få halvhjerner som jeg ikke vil tøve med at kalde "fritidspsykopater" i den grad skal forfølge enkelte profiler, i dette tilfælde undertegnede http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=helgec&option=karma

Man kan med rette spørge hvad hyler "helgec" over, jamen jeg hyler ikke, men se udviklingen fra de sidste 10 dage på http://www.helgec.dk/karma.html
Hvis det er efter "Ekspertens" så er der noget jeg slet ikke har forståe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. februar 2008 - 19:21 #1
Jeg har kigget på screenshotsne/skræmbillederne, som egentligt omhandler 2 spørgsmål.. Jeg har skrevet nogle noter til disse spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/816566

* Her har du dårlig kommunikation (med/til john_stigers) angående "modtage mail". Du kunne sagtens have forklaret dig bedre, eller spurgt efter en nærmere forklaring.

* overtrædelse af Ekspertens regel §2.1.13 ( http://www.eksperten.dk/regler.phtml ):
[Det er ikke tilladt, at] "tildele point for en opgave løst uden om Eksperten.dk (f.eks. opgaver løst via mail, ICQ eller telefon), eller blot et andet spørgsmål på Eksperten.dk (lovlig pointoverførsel undtaget)."

http://www.eksperten.dk/spm/817716

* Her har du en elendig attitude.. det må du lige arbejde lidt på.. Der er folk der ikke aner det mindste om IT, så de bliver sendt (af venner o.lign.) til et forum, hvor man netop kan få hjælp til den slags. eksperten.dk kræver ikke viden indenfor IT, før man kan oprette en profil, og det kan du heller ikke forvente.

Min konklusion er:

Karma, selvom kommentarene kan være lidt barske, er korrekt givet.
Du går nærmest amok over ingenting, og har det med hurtigt at fornærme folk.

Min anbefaling:
Tag en pause fra eksperten.dk, få noget luft, og vend tilbage med et klart og åbent sind.
Husk: andre folk = andre tanker = andre holdninger, osv..

(nej, jeg er ikke psykolog eller noget i den stil.. anbefalingen er baseret på generel viden)
Avatar billede the-eagle Nybegynder
06. februar 2008 - 19:33 #2
Hej Helge... Du er en knalddygtig person til dette her, og en fin hjemmeside, Men du opfattes "aggressiv"... Desværre.. Men jeg valgte at give dig god karma alligevel..
Det er "konstruktiv" kritik jeg kommer med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2008 - 19:58 #3
Tag et par håndfulde af kendte navne på eksperten.dk og læs deres karmaer igennem.
Er de også inficerede med kommentarer "fritidspsykopater", så er der noget galt med eksperten.dk. Men er det kun dig disse "fritidspsykopater" overfalder, så tror jeg ikke det er eksperten.dk, der er noget galt med.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2008 - 20:10 #4
Jeg siger foreløbig tak for de indløbne kommentarer, jeg skal nok kommentere senere, men jeg ville gerne om kommentatorene også ville ta` stilling til udgangsspørgsmålet, nemlig, skal den fremtidige "Eksperten" være et sted hvor ganske få (måske kun den samme)skal ha` lov til at tyrannisere enkelte profiler
Avatar billede the-eagle Nybegynder
06. februar 2008 - 20:16 #5
Hvad er årsagen til den? Det spørgsmål må også være med...Men dem der opfører sig sådan, burde jo få en advarsel for deres tyrannesering.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. februar 2008 - 20:17 #6
Der vil altid være folk der laver ged i den.. hvilket er grunden til at man har implementeret coadmin-systemet og "Anmeld misbrug"-featuren..

Hvis der er noget galt, bruge "Anmeld misbrug"-feature, så får coadmins besked om problemet, og tager stilling til det. Hvis resultatet af coadmins handling ikke er tilfredsstillende, kan man prøve at kontakte admin.

Med hensyn til karma, som fylder en del af dette spørgsmål, så bliver det afskaffet i den nye version af eksperten.dk.. det er hvad vi har fået at vide.

eksperten.dk er ikke perfekt, og bliver det nok aldrig.. der skal frivillige til at køre showet, og deres tid er begrænset af den virkelige verden (familie, arbejde osv..)..
Avatar billede the-eagle Nybegynder
06. februar 2008 - 20:33 #7
Jeg vil gerne tilføje, at når man får et godt råd om et eller andet, og det så ikke virker alligevel.. Så bliver man lidt trist, dog ikke "arrig", som nogen og så kalder rådgiveren for en "idiot". Der er vi, som ikke er så "skrappe" til IT, at være tålmodige. Fordi at rådgiveren sidder muligvis med flere "emner" på en gang.
Avatar billede strych9 Praktikant
06. februar 2008 - 20:41 #8
Jeg kan kun se een fritidspsykopat her.
hehe jøsses, at tænke sig at nogen sidder og tager et dagligt screenshot af sin karma og dernæst laver et webgalleri med det. Ved ikke om jeg skal le eller græde.. Få dig dog et liv mand.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2008 - 20:59 #9
De fleste på eksperten ved hviken stor ekspertise, du har. Du har den viden der skal til, når det bliver allersværest. Det har tidligere hjulpet mig og mange andre utroligt meget. Kun fordi du lærte mig om openSUSE og pga en andens hjælp har jeg SUSE på min computer

Din viden og dine guider om f.eks openSuse kan ikke undværes på eksperten, da du er den der ved mest.

Håber du stadig vil dele den med andre
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2008 - 21:18 #10
helgec du har en stor viden vi alle nyder godt af!
Vi er ganske vist ikke altid enige og vi har alle vores egen måde at sige tingene på :)

strych9 - jeg ville heller ikke være tilfreds med at blive rakket ned i karma på den måde, men har du taget dig tid til at kigge på nogle af de spørgsmål helgec deltager i? Du vil hurtigt finde ud af at problemet meget tit er en fejl 40 på spørgerens side + akkurat lige så tit på den side der hjælper!

P.s.
Kommentar: helgec
Jeg er glad for jeg droppede ud af det spørgsmål, for den kommentar var ikke nødvendig og helt forkert!

Mit råd er at du dropper den aggressive tone :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2008 - 21:19 #11
P.s.
Kommentar: helgec
Er vedr. http://www.eksperten.dk/spm/816566
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2008 - 21:22 #12
P.p.s
Et råd mere: tag karma med et smil - er den ikke konstruktiv kan den ikke bruges til at rette ved ens opførsel - basta.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. februar 2008 - 00:45 #13
Jeg er enig i, både at helgec er en meget dygtig IT mand, og at han kan være
ubehagelig. MEN spørgsmålet er, om det er rimeligt, at han bliver tilsvinet
med dårlig unavngiven karma, og her er svaret klart nej.
Hvis man vil kritisere, bør man fortælle hvem man er, og dernæst klart formulere
en kritik, som der kan tages stilling til, og tages til genmæle imod.
Alt andet er uselt, usaglig og uværdigt.
Jeg har selv fået dårlig karma af helgec, men han var hæderlig nok, til at sætte
sit navn på. Sådan skal det være.
Og til Eksperten. Så tag jer dog sammen og få fjernet det karma uvæsen!
Avatar billede the-eagle Nybegynder
07. februar 2008 - 02:01 #14
Jeg er enig med Jasveg. Give karma uden underskrift?

Men som thesurfer skriver: Med hensyn til karma, som fylder en del af dette spørgsmål, så bliver det afskaffet i den nye version af eksperten.dk.. det er hvad vi har fået at vide.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. februar 2008 - 07:32 #15
Der vil altid være tosser som bare skal lufte en negativ mening, min mening om helgec er at han ved hvad han taler om.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2008 - 12:53 #16
helgec>

Du anlægger tit en ret hård tone i diverse spørgsmål.

Er par eksempler fra de nylige tråde omtalt i din karma:

#"john_stigers"  Gider du ikke lige at holde op med at spamme med påstande du
#overhovedet ikke kan udtale dig om. I dette som i utallige andre tilfælde har du ikke
#ret

#start din tråd med at skrive at din viden om IT er nul med pil nedad så har man da en
#chance for at undgå at spilde både din og min tid

Med den tone synes jeg ikke at du skal være så overrasket over at få noget fårlig karma ind i mellem.

Folk kan simpelthen ikke lide at blive tiltalt på den måde.

Og det er ikke et specielt Eksperten fænomen - det samme ville gøre sig gældende
in real life.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 13:39 #17
Ville være glad for, at du ville tage imod en udstrakt hånd.
Hvad jeg har prøvet flere gange uden resultat. Som mennesker reagerer vi alle på forskellig måde, men det udelukker ikke, at der kan komme orden på tingene bagefter.
Din viden om openSUSE er helt enestående og den kan der ikke sættes spørgsmålstegen ved, og er uundværlig på eksperten.
Det program kan blive svært at have på computeren, hvis ikke du vil dele din viden med personer, hvor der har været en misforståelse.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. februar 2008 - 18:57 #18
Nå, men nu er karma systemet fjernet, så spørgsmålet kan vel lukkes. Du må finde noget andet at få tiden til at gå med nu helgec.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 19:07 #19
Det er muligt at tråden generer dig, men indtil videre er det mig der bestemmer hvornår den skal lukkes: Og hvad jeg skal få tiden til at gå med kan vel være dig så inderlig ligegyldigt
Avatar billede the-eagle Nybegynder
07. februar 2008 - 19:59 #20
I den "nye" version af eksperten bør der være mulighed for "private" indlæg, med mulighed for offentliggørelse af indlægget. Hvis en ønsker det.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. februar 2008 - 20:02 #21
Ja karmasystemer er væk. Glædelig nyhed. HURRAH!!!
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 15:28 #22
Lukkes