Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
06. februar 2008 - 13:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

MSN Virus - Kommer igen efter genstart!?

heysa alle

Jeg sidder på min venindes bærbar, og hun på msn fik det der link hvor der står "hey tjek lige mine øjne, er de ikke pæne" - pga. en ny trackball mus, kunne hun ikke lige helt styrer musen og kom til at hente lortet istedet for.

Jeg fandt ud af at hvis jeg fjerner ALT i Msn mappen (c:/programmer/msn/) Så kan jeg komme på nettet med hendes bærbar, hvor imod hvis filerne bliver derinde kan jeg ikke.

Jeg har brugt forskellige virus scans på nettet, og har flettet de filer den fandt som var virus - jeg bruger også AVG.

Og når jeg så har gjort mit arbejde og den er clean og installere MSN så kan den stå i flere timer uden nogen problemer.
så genstarter jeg - også skal jeg starte forfra

Nogen gode idéer ?
- udover format c:

Morten Elholm
Avatar billede hcars Novice
06. februar 2008 - 13:44 #1
Se om der er noget at se i MSCONFIG
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
06. februar 2008 - 13:48 #2
Det eneste jeg lige kan finde derinde er noget som hedder AdminWorks Agent x6
og min veninde siger det ikke er noget hun kender.

Jeg er dog lige igang med at scanne - så jeg prøver lige bagefter og fjerne fluebenet i "indlæs startelementer" og se om det hjælper lidt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. februar 2008 - 13:48 #3
Prøv at lede i artikler efter værktøj.
http://www.eksperten.dk/artikler/1124

Og så skal du vente til nogle af antispyware-drengene/pigerne, eller andre kompetente personer, kommer på banen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. februar 2008 - 13:55 #4
Avatar billede squazz Novice
06. februar 2008 - 14:21 #5
En hurtig løsning jeg ville anbefale er først at slå systemgendannelsen fra, da mange vira/spyware lægger sig herind for at blive genoprettet under opstart, og så derefter at scanne igennem med SUPERantiSpyware...

Deaktivering af systemgendannelse:
Start
Højreklik på "Denne Computer og væg "Egenskaber"
Vælg fanen "Systemgendannelse"
"Deaktiver Systemgendannelse"

SUPERantiSpyware:
Gå ind på http://superantispyware.com/
Derefter downloader du "Free version" (Home users)

Dette er sikkert ikke en komplet løsning, men efter min erfaring skulle den fjerne størstedelen af problemet (Hvis ikke hele problemet)...
Hvis det ikke virker er der sikker nogle (som michael stim siger), nogle antispyware-drenge/piger, som kan klare problemet med nogle af deres mange programmer...
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
06. februar 2008 - 14:27 #6
Okay jeg prøver den lille guide med at deaktivere systemgendannelse.
Hvis dette ikke virker, så lægger jeg de log filer herind som jeg får i de programmer som michael_stim linkede.

På forhånd tak :)..
Avatar billede squazz Novice
06. februar 2008 - 19:10 #7
Håber det kan hjælpe, hjalp mig :P
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
06. februar 2008 - 21:31 #8
indtil videre ser det ud til at virke.
jeg er lige igang med diskfragmentere hendes bærbar - bagefter slår jeg systemgendandelsen til også genstarter og ser om problemet er væk..

Men indtil nu hvor systemgendandelsen er deaktiv - kan jeg genstarte Uden problemer :)
så indtil videre er problemet løst :)..

Og dette med systemgendandelsen tror jeg kan hjælpe til mange andre viruser osv.
så husk endelig og sig dette videre :)..
Avatar billede squazz Novice
06. februar 2008 - 21:58 #9
Så må vi jo krydse fingre og håbe på at det virker :P

Det med systemgendannelsen er et lille trick jeg lærte for et par år siden, sig det gerne videre, men husk at slå den til igen bagefter når du er sikker på du har renset computeren, slår du den til inden kan du nogen gange starte forfra :P
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
07. februar 2008 - 00:21 #10
Hvordan lukker jeg dette indlæg ?
Avatar billede squazz Novice
07. februar 2008 - 07:29 #11
Den person som du mener har svarer på et indlæg beder du lægge et svar, derefter trykker du på ham ude til venstre og vælger godkend svar :P
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
07. februar 2008 - 08:23 #12
Okay mange takker!..

Det var nemlig den med at deaktivere systemdengandelsen der hjalp, og som gjorde at jeg fik det hele fjernet.
Jeg har en god ven som har en bærbar hvor der popper pornosider op hele tiden, pga. hans mor lånte hans bærbar og hun åbnede noget hun ikke skulle (ville ikke vide mere hehe) så hans bærbar skal jeg nemlig også ordne - og det tyder på at systemgendandelse kan bruges her også :)..
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2008 - 08:30 #13
Jeg vil nu alligevel råde dig til at følge den anvisning jeg sendte 06/02-2008 13:55:31. For har der først sneget sig en bandit ind, så er risikoen større for at der både er nr2 og 3 bandit ;o)
Avatar billede squazz Novice
07. februar 2008 - 10:37 #14
Det var så lidt M8, ang. din kammerat, så ville jeg mene at den samme metode kan anvendes her, dog vil jeg på intet tidspunkt love at computeren bliver clean ved den fremgangsmåde, det forsvinder måske, men der kan sagtens ligge rester som let bliver genoprettet, og derved sætter gang i maskineriet igen...

Som Michael  stim siger "For har der først sneget sig en bandit ind, så er risikoen større for at der både er nr2 og 3 bandit ;o)", hvis du er det mindste i tvivl, så lav et nyt indlæg, hvor du poster en HiJackThis log :P
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
07. februar 2008 - 11:16 #15
Jeg siger til min veninde at hvis der sker noget - så skal hun kontakte mig igen :)..
Jeg har selv et problem med min egen computer hvor at den bruger for mange recouser på stortset ingenting - og det er en core 2 due bærbar, med 2 GB ram og op til 256mb delt grafikkort.

Jeg laver en ny tråd med HiJackThis log hvor jeg poster det, og de andre logs som Michael skrev om :)..

Og det samme gør jeg også med min vens bærbar også må jeg håbe at der er nogen som kan hjælpe mig med det :P..

Også vender jeg stærkt tilbage hvis min venindes bærbar gør noget underligt hehe
Avatar billede squazz Novice
07. februar 2008 - 11:20 #16
bare husk at oprette et nyt indlæg :P
Avatar billede c-pr4xx Nybegynder
07. februar 2008 - 11:21 #17
hehe selvf. gør jeg det :P..