Avatar billede unknown_someone Juniormester
06. februar 2008 - 13:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dansk Bredbånd - trådløs og flere computere

Har lige fået internet fra Dansk Bredbånd og her har jeg forsøgt at sætte min Zyxel 660HW-D1 på så jeg både kan køre flere computere og trådløst - men jeg har flere problemer med det.

først og fremmest, jeg kan fint gå online men efter et varierende stykke tid kan jeg ikke skabe nye forbindelser - fx kan jeg fint være på messenger og surfe videre på sider jeg allerede er online på men åbner jeg et nyt browser-vindue er der ingen forbindelse. Dette kan jeg løse ved at køre en "ipconfig /renew" men det holder ikke at skulle gøre det i tide og utide.

Min Zyxel 660HW-D1 er sat op med default-configurationen, DBs stik er sat i port 1 og min computer i port 2. Skal jeg ind og lave konfigurationen om for fx at sætte password på det trådløse bliver jeg nødt til at sætte computeren til port 1 og lave en "ipconfig /renew" - når alt så er lavet om og jeg bytter stikkene tilbage kan jeg ikke komme på nettet før end jeg resetter min Zyxel.

Hvad gør jeg forkert - skal jeg evt ud og købe en ny router?
Avatar billede jokkejensen Novice
06. februar 2008 - 13:24 #1
DB's stik sidder i WAN porten på routeren right ? og ikke LAN 1

/JJ
Avatar billede falexp Nybegynder
06. februar 2008 - 13:32 #2
Har du opdateret routeren til den seneste firmware ver. Det vil muligvis kunne afhjælpe problemet.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
06. februar 2008 - 14:01 #3
Nu har jeg ikke routeren lige foran mig - men mener ikke der er et WAN-stik. Der er 4 LAN og 1 WALL stik - http://www.ventelo.dk/upload_files/1180100750.pdf

Routeren har kørt fejlfrit på en CC-linie, men det var selvfølgelig også gennem WALL - og nyeste firmware er på.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
07. februar 2008 - 09:24 #4
Nu har jeg været inde i config på routeren - og der er et WAN-punkt derinde, og siden setuppet kører noget af tiden kan det vel ikke være helt umuligt at få den til at køre korrekt. Udfordringen er vel bare at finde ud af hvorfor og hvad det er der går i lås.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 09:38 #5
ja sorry, jeg tænkte mig ikke om.. glem det med wan. Der er jo modem i.

Inde i admin for routeren, hvad er den's "status"... for wan ? får den tildelt en ekstern ipadresse ?

Du siger msn forsætter - det er ikke bare dine browser indstillinger der ikke er sat til automatisk registrering ?
Avatar billede unknown_someone Juniormester
07. februar 2008 - 16:09 #6
Jeg kan ikke umiddelbart komme ind på routeren uden at fjerne netstikket så jeg kan vel ikke være sikker på at de indstillinger er de reele - men umiddelbart beholder den sin standard-ip, altså 192.168.1.1

browseren er sat til automatisk - jeg kan heller ikke connecte msn hvis jeg ikke allerede er det når nedbruddet sker.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 16:23 #7
Jeg må indrømme jeg er lidt blank..

Jeg vil anbefale dig at benytte udstyret fra Dansk bredbånd, og sætte kablet fra modemet/routeren fra DB over i din Zyxel.. DMZ så fra DB udstyr til Zyxel og styr det hele der.

Læs meget mere her : http://www.portforward.com/help/doublerouterportforwarding.htm

/JJ
Avatar billede unknown_someone Juniormester
08. februar 2008 - 10:12 #8
Der er ikke noget udstyr fra DB :-)
Avatar billede unknown_someone Juniormester
19. februar 2008 - 09:37 #9
nå - men jeg har opgivet og midlertidigt sat en switch til og så må jeg ud og købe mig en anden router.

læg et svar for forsøgende :-)
Avatar billede unknown_someone Juniormester
26. februar 2008 - 14:04 #10
nå - men så lukker jeg da selv :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
26. februar 2008 - 14:32 #11
ja gør det..