Avatar billede bonaparte Nybegynder
05. februar 2008 - 12:43 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

En af mine sider er ikke indekseret mere - hvorfor?

Hejsa

Jeg har ni sider på mit website og de har alle indtil fornyligt været indekseret på google.

Jeg har haft websitet 1 års tid og aldrig haft problemer med google og alle 9 sider har været indekseret. Min sitemap oplyser også om 9 sider.

Hvis jeg går ind i min Google webmaster tools og ser under 'webgennemgangsfejl', så står der fejl under 'webadresser er ikke tilgængelig'. Problemet skulle være at der var time out... MEN det er ikke den side det drejer sig om, den side der ikke er indekseret længere står ikke nævnt nogle steder.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få indekseret siden igen??
Avatar billede w13 Novice
05. februar 2008 - 12:55 #1
Det kunne jo lyde som om, den var blevet bannet. Afviger indhold, emne eller opbygning meget fra de andre sider?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
05. februar 2008 - 13:28 #2
Nej, det tror jeg bestemt ikke, det skulle der ikke være nogen grund til det.

Prøv selv at vurdere, adressen er : www.TorbenRif.dk og siden der ikke er indekseret er www.torbenrif.dk/teambuilding.htm
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. februar 2008 - 15:01 #3
Den er ikke bannet: http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2007-47,GGLJ:da&q=%22Er+du+ved+at+organisere+et+kursus+eller+arrangement%22
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. februar 2008 - 15:03 #4
Se lige bort fra ovenstående, havde ikke læst spørgsmålet korrekt.... Kigger videre og vender tilbage
Avatar billede bonaparte Nybegynder
05. februar 2008 - 15:12 #5
ok:)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. februar 2008 - 15:30 #6
Har du ændret dit sitemap så den side der ikke eksisterer længere er fjernet ??

Har du lavet ændringer på siden for nyligt ??
- Dette er iøvrigt en god idé at gøre engang imellem.
Søgemaskinerne kan aflæse filernes dato, størrelse m.v. og på denne måde beregne om siderne holdes opdateret.

Din: <meta name="Description" content="Teambuilding med Tai Chi som indgangsvinkel til: fornyet energi, motivation, bedre kommunikation, individuel &amp; overordnet forståelse og en bedre omgangstone. Aktiviteter med humor, fysiske øvelser og stof til eftertanke - inspirerende teamwork" />
Skal du måske have kogt meget meget længere ned. Du skal koncentrere dig om meget mindre, og evt. oprette flere undersider hvor kan skrive tekster om alt det andet.
For at gøre oplevelsen bedre for brugerne, linker man så bare med links i bunden, eller på en anden side. (Dette er et forslag, og er ikke nogen forklaring på dit beskrevne problem)

Du skal have dit site oprettet på http://www.dmoz.org/
Læs lidt mere her: http://www.eksperten.dk/artikler/82

Jeg tror ikke der er nogen 100% forklaring på hvad der er sket.
Jeg tror det er et spørgsmål om flere forskellige ting
1) Den har fået forkerte oplysninger om en side der ikke var der
2) Dit site har ikke så mange indgående links, så den betegnes ikke som ret vigtig (Dit site er under middel)
3) Dit site er ikke i Dmoz, og muligvis heller ikke andre steder som giver god effekt
3) Siderne har mulihgvis ikke været opdateret i længere tid
Avatar billede bonaparte Nybegynder
05. februar 2008 - 16:15 #7
Nej, jeg har ikke ændret min sitemap siden jeg lagde den op.

Ja, jeg har været inde og lave et par små ændringer, da jeg har hørt at det skulle være en god ide:)

Kunne du komme med et foreslag, jeg synes jo, at jeg har kogt det ned i forhold til de søgeord jeg har valgt??
Jeg synes ikke der er "kød" nok til at lave undersider - jeg synes snart ikke der kan stå mindre på siden??

Jeg købte en link-pakke hos DeMib i juni md. hvor de sagde at de havde registreret mig i dmoz.org og andre kataloger - de andre steder er jeg registret, men har dog undre mig over at jeg stadig ikke er registreret i dmoz.org. Har dog ikke selv gjort noget, da jeg læste at man ikke skulle sende flere registreringer ind, da man så vil risikere at blive udlukket??

Siden har jo været indekseret uden problemer, jeg kan ikke umidelbart se, at nogle af de ting du nævner pludselig skulle ekskludere siden (uden at google gør mig opmærksom på det/problemet)

Ved du hvad jeg skal/kan gøre for at få siden indekseret igen, det er nok det vigtigste svar jeg leder efter:)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. februar 2008 - 17:16 #8
Argh.... Havde lige skrevet en længere stil....trykker på send.... og så er hele lortet væk.....
Har ikke lige tiden nu, så gør det kort....
Det er helt rigtigt ikke at gøre noget selv, sålænge man har prof'er som DeMib til at lave noget, og man ikke selv har styr på det, men du er ikke i google's indeks, dmoz, m.v.... så måske du lige skal have fat i ham....

Jeg kan ikke se nogen fejl, så tror bare du skal lade tiden gå og kigge (medmindre det allerede har været galt i længere tid)
Få evt. oprettet nogle links rundt omkring på nettet til denne side, eller forsiden.

Alternativt kan du prøve at spørge direkte herinde http://www.google.com/intl/da/webmasters/
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 12:08 #9
Kommet videre?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
24. april 2008 - 13:21 #10
Jo tak:)

Det er på finurligvis gået iorden.. Jeg ved ikke hvad der har gjort det, men har en fornemmelse af, at det er google selv, der enten er langsom i sine opdateringer eller lignende?

Men jeg har et andet spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/825267

Ellers tak fordi du spurgte:)
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 13:23 #11
Så husk lige at lukke her.

Hvis du opretter et svar og accepterer det, får du pointene igen og spørgsmålet lukkes.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
24. april 2008 - 14:12 #12
Jeg kunne heller ikke forstå det, jeg havde accepteret.. jeg havde bare ikke fået markeret navnet - troede ikke det var nødvendig når der kun stod et navn:)

Du kunne måske redde dig selv et par gode points ved at besvare mit andet spørgsmål?
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 14:44 #13
Jeg ville, hvis jeg vidste noget om video. =)