Avatar billede platapus Nybegynder
04. februar 2008 - 16:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken DVD-optager kan anbefales

Hej folkens,
Jeg står og skal købe en fødselsdagsgave til en kammerat.. Jeg skal have fat i en DVD-optager (med intern hard disk), men ved ikke rigtig hvad på markedet der er værd at gå efter.
Har folk evt. nogle in-put til hvad den skal indeholde eller endnu bedre, hvilken model vil i anbefale til en pris på 3000 og under?
Avatar billede trav4u2 Novice
04. februar 2008 - 21:59 #1
Jamen, jeg vil da gerne anbefale min egen Philips DVDR3450H :-)

Den har efterhånden et par år på bagen og er derfor ikke nær så prisdygtig som tidligere (Udbuddet er ikke særlig stort - I sin tid gav jeg under 2.000).
Alligevel ligger den stadig i top 8 hos alatest - og det med i alt 218 anmeldelser.
http://alatest.dk/digital_video_recorders_dvr/c-37/
http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230788

Den har ikke digital tuner som eks. Panasonic DIGA DMR-EX77, men eftersom de fleste nuværende tunere alligevel bliver forældet ved overgang til MPEG-4  i 2012, er det måske heller ikke så interessant at have funktionen indbygget ;-)
http://newz.dk/700-000-digitale-tunere-skal-paa-lossepladsen
Avatar billede trav4u2 Novice
04. februar 2008 - 22:42 #2
Måske ville 3590 / 3595 (Uden eller med HDMI) være et bedre bud. 90’eren (Uden HDMI) kan pt. købes i Kvickly xtra til 2.295,-

Selvom den kan købes lidt billigere via nettet
http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400740
har køb i Kvickly den fordel at hvis gaven ikke er rigtig har din kammerat (vist nok) 30 dage til at returnere maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2008 - 19:28 #3
men eftersom de fleste nuværende tunere alligevel bliver forældet ved overgang til MPEG-4  i 2012, er det måske heller ikke så interessant at have funktionen indbygget

>løses med et cam modul med mpeg4 konvertering så kan de nye kanaler ses .

sony hxd 970 kan ikke anbefales den har lidt for mange fejl ifh til fordele
Avatar billede platapus Nybegynder
26. november 2008 - 23:35 #4
Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 23:48 #5
mpeg4 starter allerede hos boxer den 1 nov 2009

problemet er der er ingen godkendte boxer harddisk recordere endnu der er godkendt til deres kanaler