Avatar billede csfreak Nybegynder
03. februar 2008 - 17:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kultur og outsourcing rapporthjælp

Hej eksperter :)

Jeg går på 1. år på en handelsskole og vi skal nu igang med vores afsluttende rapport. Jeg har fået til opgave at skrive en rapport under emnet kultur. Mit underemne er: hvilke kulturelle problemer virksomheder kan løbe ind i ved outsourcing til Kina. Grunden til jeg skriver er; at jeg har brug for materiale, da der ikke direkte er skrevet bøger om mit emne. Jeg vil analysere Kinas kultur ved hjælp af Hofstedes teorier. Så vil jeg spørge om der nogle andre forslag til hvad jeg kunne gøre udover det?
Jeg skal også skrive om Legos outsourcing til Kina, og hvilke kulturelle problemer de løb på.
Altså, jeg leder efter nogen med viden inden for dette og noget godt materiale, og nogle idéer til hvilke kulturelle problemer der kan være ved outsourcing fra Danmark til Kina.
Jeg er ked af mit lidt dårligt formulerede spørgsmål, men jeg håber I forstår det.

På forhånd tak!
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2008 - 18:38 #1
Journalisten Ulla Hinge (du kan bruge navnet til at søge i google og finde meget af det hun har skrevet) beskæftiger sig med kina i erhvervsøjemed og har skrevet masser om enmet.

Hun har bl.a. arbejdet for News2biz (http://www.news2biz.com/) hvor flere af hendes artikler samt et nyhedsbrev findes. jeg tror også at du kan finde en email adresse men du skal nok være heldig for at få svar for jeg mener hun er på barsel lige nu, men prøv endelig
Avatar billede csfreak Nybegynder
03. februar 2008 - 18:45 #2
Så vidt jeg kan se skal man være "subscriber" news2biz.com, men jeg kunne dog læse et newsletter på en masse sider! Det så egentlig ud til mest at være virksomhedsnyheder osv. Det jeg leder efter er konkrete informationer om kulturforskellene som gør det vanskeligt at outsource, kommunikere og forstå hinanden. Også gerne virksomheder eller enkelte personers erfaring med den kulturelle forskel på Kina og Danmark.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2008 - 19:01 #3
Det vil Ulla kunne fortælle dig en masse om hvis hun har tid og sikkert også pege på nogle kilder.
Avatar billede csfreak Nybegynder
03. februar 2008 - 19:13 #4
Så har jeg prøvet at skrive en email til hendes news2biz adresse. Jeg håber meget jeg får et svar!
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2008 - 22:33 #5
Det kan være at det kongelige bibliotek har news2biz liggende trygt eller elektroniskt
Avatar billede csfreak Nybegynder
03. februar 2008 - 22:45 #6
Nu bor jeg i Viborg, men hvor kan man finde det elektronisk?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2008 - 23:01 #7
måske via dit lokale bibliotek
Avatar billede csfreak Nybegynder
03. februar 2008 - 23:03 #8
Selvfølgelig, har planlagt et visit til i morgen :)
Avatar billede csfreak Nybegynder
06. marts 2008 - 21:52 #9
Lukker spørgsmålet, intet brugbart svar modtaget