Avatar billede champfan Praktikant
02. februar 2008 - 11:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan oprettes en Regel i Entourage?

I min gamle Outlook 2003 kunne man oprette en såkaldt Regel, hvor mails automatisk blev flyttet fra Indbakke til en anden mappe i Outlook.

Jeg har forgæves søgt at finde Regler i Entourage 2004 uden held. Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. februar 2008 - 14:23 #1
Den var nem . . .
Tools > Rules
Avatar billede champfan Praktikant
02. februar 2008 - 15:27 #2
Næh, det er den nu ikke. Af en eller anden årsag ruller de fleste af mine mails pludselig ind i en bestemt mappe (ikke Indbakke), som jeg ikke har oprettet en regel for (så vidt jeg ved...)

Regler er noget anderledes end i Outlook, syntes jeg. Hvad er proceduren, når man blot vil oprette en ganske alm. regel, som omtalt ovenfor?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. februar 2008 - 18:25 #3
Se her:
http://www.aeblenet.dk/rules.png

Det er ikke særlig kompliceret, dog avanceret!
Avatar billede champfan Praktikant
02. februar 2008 - 18:34 #4
I mellemtiden fandt jeg den samme boks, men du har ret i, at det er noget mere avanceret/bøvlet end i Win-dåsen. Interessant mappenavn, i øvrigt ;-) Har du flere i den kategori?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. februar 2008 - 19:06 #5
Haha. Nej ikke lige just.
-og den er slettet igen . . .

De skriver aldrig til mig!

Godt du fandt rundt og takker for point.
Avatar billede champfan Praktikant
02. februar 2008 - 19:13 #6
;-))

Men nu har jeg fået to nye udfordringer: Nu ryger alle nye mails ned i en anden folder end Inbox, og jeg kan ikke finde mulighed for at dirigere dem ned i Inbox'en, hvor de hører hjemme. Har du nogen anelse om det?

Og så er det også lidt svært at finde "Slet Junk mail folder" som i Outlook.

Py-ha, jeg håber snart at jeg kører ved fuld styrke igen.
Avatar billede champfan Praktikant
02. februar 2008 - 19:26 #7
Nåh... jeg slettede mine Rules, som åbenbart forårsagede, at ALT røg ned i en anden folder :-(.  Det hjalp, så nu kører min Inbox heldigvis igen.

Men det kniber stadig med at finde måden at slette indholdet i Junk mail folderen.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. februar 2008 - 19:41 #8
Avatar billede champfan Praktikant
02. februar 2008 - 19:53 #9
Tak. Men er det virkelig metoden? I Outlook højreklikker man jo blot på Junk-mappen og vælger "Slet junkmails" eller noget i den retning. Og så er den potte ude...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. februar 2008 - 05:48 #10
Du kan Indstille denne:
Tools > Run Schedule > Edit Schedules

Så får du denne dialog:
http://www.aeblenet.dk/rules03.png
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. februar 2008 - 05:53 #11
Selv åbner jeg mappen "Junk Mail"
-vælger alle de mellem 50 & 100 der kommer hver dag (det bliver til mange efter 14 dages ferie)
-trykker på min elskede knappe "Slet/Delete"
-så hopper de over i "Slettede Emner", hvorfra de forsvinder ved luk af Entourage

Kompliceret, men nemt i brug . . .
-og jeg fanger ofte en vigtig mail i Junk-bakken! Så må man jo flytte i Indbakken.
Avatar billede champfan Praktikant
03. februar 2008 - 14:02 #12
Mange tak for dine forslag og ikke mindst tak for din tålmodighed med en nybagt Mac-bruger. Der vil naturligvis være ting, som skal gøres anderledes, men så tar' vi det med.

Go' søndag til dig og tak for hjælpen  :-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. februar 2008 - 16:28 #13
Øh. Det var da så lidt.
-og det er jo det Eksperten går ud på . . .