Avatar billede jepzer Nybegynder
01. februar 2008 - 10:40 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværk - problemer med WRT54GC

Hej. Efter at have slukket for strømmen (fanden tage elsparefonden) til modem og router, kan jeg ikke længere komme på internet via min router.
1. Jeg kan komme på internet, hvis jeg har kabel mellem modem og computer.
2. Jeg kan se og koble op på min router. Både trådløst og via kabel.
3. Jeg kan IKKE komme på internet gennem min router. Hverken trådløst eller via kabel.
4. Jeg har prøvet at reset'e både modem og reouter
Avatar billede daniboy Nybegynder
01. februar 2008 - 10:52 #1
Hvilken IP opsætning får din router fra din udbyder?
Er det den samme som den din PC får? Hvad er lease tiden på PC?
Kan du ping den default gateway din router får
Avatar billede jepzer Nybegynder
01. februar 2008 - 11:21 #2
Hej daniboy
Ja, så kommer min manglende viden op til overfladen!
Hvor finder jeg IP opsætning fra udbyder (perspektiv bredbånd)? og hvor ser feg hvad min pc får? Hvor ser jeg lease tid (hvad er det egentlig)
Hvordan checker jeg om jeg kan pinge gatewayen?
Avatar billede jop... Nybegynder
01. februar 2008 - 11:29 #3
Prøv lige at gå ned i start -> kør -> skriv: cmd -> tryk enter..

Der kommer en consol frem på skærmen.

Skriv: ipconfig -> tryk enter.

Hvad står der i gateway?
Avatar billede jepzer Nybegynder
01. februar 2008 - 11:30 #4
jeg er nødt til at køre på arbejde. :-( Tester senere
Avatar billede jepzer Nybegynder
02. februar 2008 - 17:45 #5
Hej igen. Så har jeg testet og den adresse jeg får fat i hedder 192.168.1.1 og jeg kan se at jeg har fat i routeren både gennem kabel og wireless
Avatar billede jepzer Nybegynder
02. februar 2008 - 18:01 #6
hvis jeg prøver ipconfig direkte på modem får jeg 89.236.11.1
Avatar billede daniboy Nybegynder
02. februar 2008 - 18:06 #7
Ok hvilken IP opsætning får WAN siden af routeren når du kobler den til?
Se det gennem web interfacet
Avatar billede daniboy Nybegynder
02. februar 2008 - 18:07 #8
Når din PC sider direkte til Modem og du køre ipconfig /all så post hele outputtet her?
Avatar billede jepzer Nybegynder
02. februar 2008 - 18:12 #9
hvis jeg logger på routeren kan jeg kun finde een IP adresse (local IP Address) og den er 192.168.1.1
Routerens Internet Connection type er sat til "automatic" - hvis det hjælper
Du spurgte i går om lease tiden - i routeren kan jeg se at Client Lease time er 0=one day
Avatar billede daniboy Nybegynder
02. februar 2008 - 18:33 #10
"automatic" betyder at den henter sin IP opsætning via DHCP.
Du kan se på en af status siderne om den får en IP opsætning fra dit modem. se (The Status Tab - Router)
Gør den ikke det kommer du ikke på internettet.

Hvis det er problemet, kan du løse problemet ved at finde ud af hvor lang tid din lease tid på på Din pc.
Det kan du læse fra outputtet af "ipconfig /all"
Sluk din PC og vent til tidspunktet er overskreddet og sæt så din router til.
En anden er at klone din MAC adresse fra PC til router.
Avatar billede jepzer Nybegynder
02. februar 2008 - 18:39 #11
der er ret meget tekst. Kan jeg uploade et screen dump et eller andet sted?.
Under ethernet-netværkskort står der:
DNS-suffiks: perspektivbredband.net
link-local-IPv6-adresse: fe80::2d21:b7d5:d38c:327f%8
Pv4-adresse: 89.236.11.06
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standargateway: 89.236.11.1
Avatar billede jepzer Nybegynder
02. februar 2008 - 18:47 #12
Jeg får ingen IP under status. Jeg har en anden PC. Vil det hjælpe at prøve med den?
Avatar billede daniboy Nybegynder
02. februar 2008 - 19:14 #13
Ja prøv med en anden PC.
Du kan tage et screen og smide det her:
http://www.imageshack.net/
Avatar billede jepzer Nybegynder
02. februar 2008 - 20:23 #14
oplever fuldkomen det samme på min anden pc
præsentation.ppt er lagt op på imageshack [URL=http://img136.imageshack.us/my.php?image=configax4.jpg][IMG]http://img136.imageshack.us/img136/167/configax4.th.jpg[/IMG][/URL]
Avatar billede jepzer Nybegynder
03. februar 2008 - 13:32 #15
Avatar billede daniboy Nybegynder
03. februar 2008 - 14:31 #16
Kort: Prøv med klone din mac addresse fra PC over på din router
Avatar billede jepzer Nybegynder
03. februar 2008 - 17:55 #17
Jeg bliver nødt til at spørge dumt igen: Vil det sige at jeg skriver den samme mac adresse ind i routeren, som jeg har på mit netværkskort på pc'en?
Avatar billede jepzer Nybegynder
03. februar 2008 - 18:18 #18
i min router admin er der en funktion der hedder clone pc's mac. Den har jeg brugt, men jeg kan stadig ikke få hul igennem
Avatar billede daniboy Nybegynder
03. februar 2008 - 19:46 #19
Det skal værre den MAC adresse på det netkort du har kunnet komme på internettet med.

Hvis det stadig ikke lykkedes så post hvilken adresse om nogen din router får.
Avatar billede jepzer Nybegynder
04. februar 2008 - 22:03 #20
Nu kan jeg ikke engang komme på internet med kabel direkte fra modem?!?!?! Jeg topper op med 100 point, hvis du løser dette for mig. Det er bare for irriterende  :-(
Avatar billede daniboy Nybegynder
05. februar 2008 - 10:34 #21
Vil råde dig til at kontakte din internet udbyder og høre dem hvad der kan værre galt?
Avatar billede jepzer Nybegynder
05. februar 2008 - 19:10 #22
Daniboy, jeg fatter ikke en hvede. Har haft både modem og router slukket siden i går aftes. Nu har jeg så prøvet at tænde det igen og nu virker det. Hvad sker der?. Nå , men jeg vil nu gerne give dig 100 for besværet. Hvordan får du point'ene?
Avatar billede daniboy Nybegynder
05. februar 2008 - 21:12 #23
Accepter dette svar :)
Kan godt komme med en lang smørre med gisninger om hvorfor det virker nu, men jeg kan ikke vide det.