Avatar billede itognet Nybegynder
31. januar 2008 - 19:15 Der er 3 kommentarer

Firkant med RUNDE hjørner.

Hej.
I Flash 8 Pro.

Document size er 1000px x 600px
Zoom er 100%

Jeg dobbelt klikker på Rectangle Tool, og angiver Corner Radius til 35. Jeg tegner en firkant med runde hjørner, Stroke Height = 1.

De runde hjørner er ikke pæne. Som om at de sidder lidt udenpå de lige linjer.

Zoom man til 2-300 %, så er det perfekte runde hjørner.
Jeg har prøvet med tykkere stroke height.

Tegner man en cirkel er den perfekt.

Hvad søren gør man ?
Avatar billede maqhem Nybegynder
31. januar 2008 - 19:26 #1
Det er stroken, der giver komplikationer. Jeg har en løsning, der måske kan hjælpe lidt:

1. Fjern stroken (personligt bruger jeg aldrig strokes)
2. Marker din firkant
3. Tryk på Modify > Shape > Soften Fill Edges
4. Sæt "Distance" til 2 (svarer til en pixel), "Number of steps" til 2 og vælg "Inset".
5. Farv din nye kant sort (eller en anden farve)

Dette giver en meget pænere kant, synes jeg.
Avatar billede itognet Nybegynder
31. januar 2008 - 20:38 #2
Jeg kan se din ide, men har et par side spørgsmål hertil.

1. - Jeg kan ikke fjerne en stroke, den skal min. være på 0.1 - Overser jeg noget?

4. Når jeg gør dette forsvinder kanten helt.
5. Skal jeg lave en fill på kanten eller prøve at markere den og farve den ?!
Avatar billede maqhem Nybegynder
31. januar 2008 - 21:36 #3
1. Dobbeltklik på din stroke og tryk delete eller backspace.
4. Jeg springer lige videre til...
5. Prøv at zoome ind, så kan du se en kant, der har samme farve som din firkant, dens opacitet er blot halveret (50 % alpha).