Avatar billede saison Nybegynder
30. januar 2008 - 16:56 Der er 2 kommentarer

Hvorfor Firmware opgradering?

Vi har nogle problemer med vores Internet for tiden, det kan nogle gange være svært at komme på, men efter nogle ganges forsøg, med indtastning af password osv. logger den endelig på.

Jeg har ikke særlig meget forstand på det, men kan det have noget med firmwaren til routeren at gøre? Den er nemlig aldrig blevet opdateret.. Hvad er firmware og hvad gør den og en opdatering godt for?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
30. januar 2008 - 17:56 #1
Hej Saison.
Firmware er som sådan routerens Software. Og firmware skal hele tiden opdateres da der hele tiden kommer nye ting inden for IT. Men også hvis der har väret fejl på den oprindelige firmware, så kan det måske blive löst ved at opdatere.
Der er jo også en grund til at der findes så mange version af f.eks. Microsoft Windows samt servicepac dertil.

Men tjek også lige om du ikke skal have opdateret driverne på dine netkort.
Avatar billede saison Nybegynder
17. februar 2008 - 11:55 #2
ok, tak for svar. Jeg har prøvet at opdatere firmwaren, men har stadig problemer. Netværkskortet er også up-to-date. Lige nu må jeg bruge et kabel, efter opdateringen kan jeg slet ikke logge på (den går  i stå, når den henter netværksadressen).

Det er dog kun på 2 computere. Den sidste fungerer fint (den jeg brugte til at opdatere firmwaren med).