Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 14:01 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Er det virus ?

Min søns computer er vist blevet angrebet slemt af virus.
Når jeg starter den op er der streger på opstartsskærmen, den tæller slet ikke op og jeg har ikke mulighed for at få en kommandoprompt frem ved at holde F7 eller SHIFT nede. Jeg har sat den til at starte op på på Cd rom drevet, for at geninstallere Vista. Den starter fint op og begynder at installere, men under genstart står den med samme skærm med striber og bogstaver der ser helt kryptiske ud. Hvad gør jeg, findes der en cd jeg kan starte op med et virusprogram ?
Hilsen Vibeke
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 14:23 #1
http://www.helgec.dk/killdisk.html

Dette sletter alt på din computer og du kan geninstallere Vista. Hvis der ikke er noget der skal redes er denne killdisk særdeles effektiv. Ikke så vanskelig at finde ude af
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 16:10 #2
Jeg har prøvet at anvende killdisk,--men selve baggrunden på skærmen er stadig en masse nuller.Programmet killdisk er næsten ikke til finde ud af da skriften ligner russiske tegn :-((( HJÆLP
Avatar billede fromsej Praktikant
30. januar 2008 - 16:11 #3
Bliver hardisken overhovedet fundet af BIOS?
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 16:13 #4
Hvordan ser jeg det ??
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 16:18 #5
Kan det være virus der gør dette eller kan det være HD der er stået af ?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 16:29 #6
"Programmet killdisk er næsten ikke til finde ud af "  Det lyder meget forkert er du sikker på at du gør det korrekt
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 16:35 #7
Jeg har fulgt anvisningen punkt for punkt inde på http://www.helgec.dk/killdisk.html
Har min egen Pc stående her ved siden af så jeg kan chekke på den måde !!
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 16:38 #8
ring til mig
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 16:46 #9
ok
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 17:55 #10
Det var ikke KILLDISK der var problemet - efter HP reklamen (altså under POST) optræder skærmen som vist på http://www.helgec.dk/tobias.jpg - nogen der har et godt bud til spørgeren
Avatar billede fromsej Praktikant
30. januar 2008 - 18:40 #11
Kan i komme i BIOS?
Hvis den vil have password, står der et på billedet:
Cxqngur
Men det ser ikke ret sjovt ud.
Kan disken ses i BIOS?
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 18:55 #12
Ja diskene ses i BIOS der er umiddelbart ingen hindring i at komme i BIOS.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 18:59 #13
Har "fromsej" noget bud vedr. virus??
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 20:19 #14
Ingen løsning kun et forslag:

Lav et nyt spørgsmål i helgec eller fromsejs navn (evt til 200 point) og flere vil måske se og deltage i problemet
Avatar billede fromsej Praktikant
30. januar 2008 - 20:49 #15
30/01-2008 18:59:05 << Nej, jeg har ikke bedre bud end en defekt disk.
Når i ikke engang kan få Killdisk til at køre.
Måske en reset af BIOS eller en ClearCmos, det ser meget mystisk ud.
Jeg hører lige lidt "ude i byen".
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 20:56 #16
Disken må vi næsten lade ude af betragtning, problemet starter ved POST - reset og clear cmos har jeg selv overvejet, men der er visse problemer - virus i memory, jeg ved, jeg spørger bare
Avatar billede fromsej Praktikant
30. januar 2008 - 21:00 #17
Den er sq svær, så skal en evt virus være i BIOS, det kan ske, men jeg har aldrig set en, og ved helt ærligt ikke hvordan man skulle få den aflivet, undtaget ved at overskrive BIOS, eller hvis vi er heldige kan clear Cmos gøre tricket.
Men den er godt nok tricky.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 21:05 #18
Spørgeren har lige meldt tilbage at man har forsøgt med en anden disk - NEGATIV- jeg har instrueret i at resette c-mos så jeg afventer tilbagemelding
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 21:09 #19
Jeg går ud fra at det er almindelig teori at c-mos er modtagelig for virus (RAM) men BIOS (ROM) ikke er tilgængelig, eller har ting ændret sig siden jeg fordybede mig i slige ting
Avatar billede fromsej Praktikant
30. januar 2008 - 21:26 #20
Der har været virus der kunne gå ind og ændre i BIOS, men der er ca ½ mill. modstridende oplysninger, når jeg leder efter noget mere konkret.
Umiddelbart vil jeg også mene at Cmos ville være mere sårbar, men igen vi har ikke rigtig nogle fortilfælde.
Er det en stationær, eller en bærbar?
Det kan være noget andet defekt hardware.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 21:29 #21
Stationær - jeg har været udsat for at defekt grafikkort kunne skrive til harddisk, men PT venter jeg på tilbagemelding
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2008 - 18:55 #22
Efter den betydelige indsats der blev vist i denne tråd tror jeg da at jeg taler på alle de deltagendes vegne når jeg udtrykker ønske om bare lidt respons
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. februar 2008 - 12:22 #23
Hej

Beklager jeg  ikke har svaret tilbage tidligere, det er ikke altid omgivelserne viser sig fra den mest positive side !!

Jeg fremskaffede et andet grafikkort ----------nu virker computeren ! Tænk sig, det var der fejlen lå.
Jeg vil gerne takke tusinde gange for hjælpen
Mange Venlige Hilsener
Vibeke

Kunne jeg ikke få et svar fra den af jer der vil have point ?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2008 - 13:44 #24
Det må blive Helgec. :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 13:56 #25
Jeg bidrog ikke med løsningen her i tråden, så ingen point til mig
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 15:35 #26
Jeg har selv set alle de blå nuller, efter en killdisk, http://www.helgec.dk/killdisk.html
og syntes at det er et rigtig godt redskab.
Jeg forstod intet af det hele tilsidst, så der er nu kun den mulighed, at du tager pointene selv
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 15:54 #27
Rettelse:for at ingen skal misforstå kildisk. Det var en blå skærm med hvide nuller.
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. februar 2008 - 18:00 #28
Tak for hjælpen. Jeg er bare ked af at skulle slutte med selv at tage point.
helgec vil du ikke lige smide et svar,---du har ydet en stor hjælp via mail og telefon. :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 18:42 #29
Jeg bidrog ikke med løsningen her i tråden, så ingen point til mig ----> Det er efter min mening ikke helt korrekt. Det var jo netop din guide til kildisk der der afslørede at der var noget alvorligt galt. Så helt enig med fromsej og toftevej i at du bør smide det svar
03. februar 2008 - 16:13 #30
<fromsej>: Pls GoSub http://www.eksperten.dk/spm/817680#rid7015023
(Sorry for Spam)
Avatar billede toftevej Nybegynder
03. februar 2008 - 19:01 #31
helgec>>>> Lad os nu få denne tråd lukket :-))
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 19:06 #32
Ja OK