Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 12:39 Der er 7 kommentarer

Mulig virus HJÆLP

Min søns computer er vist blevet angrebet slemt af virus.
Når jeg starter den op er der streger på opstartsskærmen, den tæller slet ikke op og jeg har ikke mulighed for at få en kommandoprompt frem ved at holde F7 eller SHIFT nede. Jeg har sat den til at starte op på på Cd rom drevet, for at geninstallere Vista. Den starter fint op og begynder at installere, men under genstart står den med samme skærm med striber og bogstaver der ser helt kryptiske ud. Hvad gør jeg, findes der en cd jeg kan starte op med et virusprogram ?
Hilsen Vibeke
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 12:54 #1
Kan du starte op i fejlsikret tilstand og bruge dit virusprogram
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 12:55 #2
Nej heller ikke :-(
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
30. januar 2008 - 13:53 #3
Du har ikke oprettet dette spørgsmål i den helt rigtige kategori, su burde nok oprette den under ->sikkerhed->Virus
Der er nok flere "virus-hajer" der følger med i disse tråde som muligvis kan hjælpe dig. Så du kunne jo lukke dette spørgsmål igen, og så oprette det i ovennævnte kategori, og måske få lidt mere respons.
Findes der nogle data på computeren som SKAL reddes hvis det er muligt, eller er dette lige meget?
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 14:00 #4
Tak for oplysningen:-) Nej der er intet der skal reddes !!!
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 14:10 #5
http://www.helgec.dk/killdisk.html

Dette sletter alt på din computer og du kan geninstallere Vista
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
30. januar 2008 - 14:11 #6
Jeg kan se at du har oprettet et nyt spørgsmål, under virus.

http://www.eksperten.dk/spm/817238

Derfor bør du nu selv lægge et svar her, og acceptere dette svar, så dette spørgsmål er lukket.
Avatar billede toftevej Nybegynder
30. januar 2008 - 15:29 #7
Tak for hjælpen på denne tråd---jeg kører den videre på http://www.eksperten.dk/spm/817238