Avatar billede urup Nybegynder
30. januar 2008 - 10:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bak filer i autocad 2007

Jeg bruger atoad 2007 , hvordan lave jeg stien om til min bak filer ???

Det er dem filer programmet selv laver hvis den fx står i 20 min.

Jeg skal gemmer alle filer i en mappe der hedder x:autocad bak
Avatar billede kalb Nybegynder
30. januar 2008 - 11:08 #1
Gå i format -> options
Find mappen automatic file lokation
Her kan du browse til en ny sti.
Lav først  en mappe på C-drev nemt at finde. Derefter lav stien om.
Avatar billede dla Praktikant
30. januar 2008 - 11:12 #2
Normalt hedder de filer programmet automatisk gemmer hvert xx. minut (man sætter selv antal minutter mellem hvert gem her: Tools/Options/Open and Save/File Safety Precautions) ikke bak til efternavn men ac$ eller noget i den retning (medmindre du selv ændrer navnet, samme sted som førnævnte).

Du ændrer stien til de automatiske gem under Tools/Options/Files/Automatic Save File Location.

Bak-filerne, som den laver hver gang man trykker gem, lægger den ved siden af dwg-filen.

Jeg har kun version 2005, men jeg tror det er det samme i 2007.
Avatar billede urup Nybegynder
30. januar 2008 - 11:18 #3
kan man sætte den til at gemme bak filer et anden sted
Avatar billede dla Praktikant
30. januar 2008 - 11:29 #4
Ikke mig bekendt
Avatar billede kalb Nybegynder
30. januar 2008 - 11:49 #5
Du kan egentlig slette dine bakfiler. du har dem som ac$ filer.
Hvis din acad du mangler plads eller kører langsomt så tjek hvor meget dine ac$ filer fylder og slet dem du ikke bruger.
Avatar billede urup Nybegynder
30. januar 2008 - 11:59 #6
Jeg har det problem at man ved en fejl er kommet til at tage en gammel bak fil frem for den nye fil...jeg vil derfor have alle bak filer til at ligge på et andet drev...
Avatar billede dla Praktikant
30. januar 2008 - 12:08 #7
Bak filer laver den kun 1 af af hver tegning, trykker man gem, erstatter den den gamle bak fil med den nye, så det burde ikke kunne lave sig gøre...
Avatar billede urup Nybegynder
30. januar 2008 - 12:57 #8
Hvis jeg har en fil der hedder hus.dwg er der jo også en der hedder hus.bak, vi er lige kommet til at sende en bak fil til en kunde og derfor lavet en forkert maskine.

HVORDAN kan man gøre så den ikke ligger sig der ????????vil gerne have den i fx h:\bakfiler
Avatar billede dla Praktikant
30. januar 2008 - 13:28 #9
Desværre - den vil altid lægge sig sammen med dwg-filen. Husk at sætte stifinder til at vise efternavne på filer, så tager man ikke fejl.
Avatar billede dla Praktikant
30. januar 2008 - 13:29 #10
Alternativt kan du vælge ikke at få lavet bak-filer - men så har man jo ikke muligheden for at gå et skridt tilbage, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede urup Nybegynder
30. januar 2008 - 13:42 #11
Jeg skal have bak filer og de må ikke ligge på samme drev som de andre.........

Husk på det er ikke alle der ved vigtigheden i hvad filerne hedder til efternavn
Avatar billede kalb Nybegynder
30. januar 2008 - 14:32 #12
Du kan jo sortere mappen efter type.
Så får du dine bakfiler nederst og blander sig ikke med acadfilerne.
Højreklik i mappen klik på arrangere efter type
Avatar billede urup Nybegynder
30. januar 2008 - 15:41 #13
nej...de SKAL i en anden mappe
Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2008 - 13:11 #14
Svaret er her.....
http://jtbworld.blogspot.com/2007/07/movebak-for-autocad.html

Det kommer lidt bag på mig folk herinde ikke ved sådan noget !!!!
Avatar billede dla Praktikant
31. januar 2008 - 13:36 #15
Fantastisk! Det vidste jeg godt nok ikke. Jeg har søgt i hjælpen, men det er jo kun hjælpen i ren Autocad og ikke Express, der tænkte jeg slet ikke på at kigge.

Mange tak!
Avatar billede dla Praktikant
31. januar 2008 - 13:37 #16
...men i øvrigt så er vi jo bare ganske almindelige brugere som dig selv. Nogle ved noget, og andre ved noget andet, og så er det fint vi kan hjælpe hinanden...
Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2008 - 22:12 #17
Enig.......