Avatar billede mbs- Nybegynder
28. januar 2008 - 23:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Firmware update DD-WRT (Linksys WRT54G)

Hej.

Jeg har EN DEL problemer med at routeren hopper af internettet. Kan læse mig frem til at det er sket for mange med denne version.

Så jeg vil opdatere til en version der hedder DD-WRT (Ikke officel Linksys firmware) - Har læst mig frem til at jeg skal ind og bruge noget Web GUI interface? Men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst i min router der hedder det. Garanteret et dumt og simpelt spørgsmål men har søgt og søgt uden held! Jeg har virkelig brug for hjælp.

Det med at opdatere er ikke noget problem, blot det der Web GUI jeg mangler?

Det er en version 7.0.0.1 og jeg VED den kan opdateres.

Mvh. Michael
Avatar billede mbs- Nybegynder
28. januar 2008 - 23:42 #1
Hvis Web GUI er normalt når man går ind på routeren har jeg styr på det. Men den giver upgrade fail HELE tiden.
Avatar billede daniboy Nybegynder
29. januar 2008 - 00:18 #2
Højest sandsynligt fordi du prøver at loade en forkert firmware.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices
Avatar billede daniboy Nybegynder
29. januar 2008 - 00:20 #3
Eller at du bruger den forkerte upgrade procedure
Avatar billede mbs- Nybegynder
29. januar 2008 - 00:25 #4
http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/90/36/

Kan det ikke bruges? Har prøvet den procedure og den virker ikke.

Hvad kan jeg ellers gøre?
Avatar billede daniboy Nybegynder
29. januar 2008 - 00:30 #5
Avatar billede mbs- Nybegynder
29. januar 2008 - 00:32 #6
daniboy: Det er faktisk næsten lige hvad jeg har prøvet.

Men der er vidst ikke andet at gøre, end jeg må prøve igen så.
Avatar billede daniboy Nybegynder
29. januar 2008 - 00:34 #7
Hvilken del kan du ikke få til at virke?
Loade vxworkskiller ?
Avatar billede daniboy Nybegynder
29. januar 2008 - 00:41 #8
Hvad starter dit serie nummer med? de 4 første cifre?
Avatar billede mbs- Nybegynder
29. januar 2008 - 15:40 #9
Ja. Det kan jeg ikke få til at virke. Den giver en fejl melding når jeg prøver at flashe. Altså der i "fejlsikret" på routeren.

De første fire S/N: CDFE ?
Avatar billede daniboy Nybegynder
29. januar 2008 - 16:12 #10
Avatar billede mbs- Nybegynder
29. januar 2008 - 16:48 #11
Har jeg faktisk også prøvet :) Har prøvet alt. Den vil bare INGENTING!.

Har hørt noget om de bruger en anden chip?
Avatar billede daniboy Nybegynder
29. januar 2008 - 18:00 #12
Avatar billede mbs- Nybegynder
29. januar 2008 - 18:12 #13
Ja lige nøjagtig. Jeg må jo bare vente så :(
Avatar billede mbs- Nybegynder
29. januar 2008 - 18:17 #14
Well. Har skrevet lidt mails rundt til forskellige. Inkl. Linksys selv. Så må vi se hvad der sker.
Avatar billede mbs- Nybegynder
30. januar 2008 - 19:18 #15
Så nu har jeg fået tilsendt en firmware opdatering 7.00.7 så må vi se om det hjælper.
Avatar billede mbs- Nybegynder
30. januar 2008 - 19:19 #16
Tja :S Ved ikke om dette er det rigtig at gøre? Bare tag mine point igen hvis I mener det her var forkert.
Avatar billede daniboy Nybegynder
30. januar 2008 - 23:36 #17
Bare i orden :)
Held og lykke
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
22. februar 2008 - 00:31 #18
Jeg sidder selv og søger, på livet løs, da jeg har samme router. Se denne:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Known_incompatible_devices

Men jeg har dog fundet dette:
http://brokenbinary.ca/br0ken/?q=node/6