Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
28. januar 2008 - 17:45 Der er 7 kommentarer

sort skærm

Hej

Jeg har en ældre bærbar som jeg har lidt problemer med. Det startede med at jeg ikke kunne få den til at starte den kom til vindows logoet så startede den forfra igen og det blev den ved med og jeg kunne ikke få den til at boote på xp cden. Så tog jeg harddisken og satte over i en anden bærbar og der opførte den sig ligeså men det lykkedes at få den genstartet med en ny installation af xp. derefter kørte den ok på den bærbar men så sætte jeg den i den rigtige bærbar og der bliver der bare sort skærm med en curser der blinker i den ene hjørne.
Nogen der har nogle ide til hvad der er galt.
Avatar billede prebas Nybegynder
28. januar 2008 - 18:21 #1
det kunne jo sagtens være et driver problem... har du prøvet at starte den op i fejlsikret eller vga tilstand???
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
28. januar 2008 - 18:42 #2
ja fejlsikret men samme resultat
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 04:48 #3
hvis du har lavet den ny installation på en bærbar og derefter flyttet harddisken over i en anden bærbar, så vil du få et driver problem, hvis de ikke er fuldstændig identiske...
Avatar billede nva Praktikant
29. januar 2008 - 08:02 #4
Måske kan du få den igang hvis du laver en repair http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
29. januar 2008 - 08:42 #5
Hej
I har nok ret i at der mangler nogle driver, men da jeg ikke kan få den til at læse cden vil jeg lige høre om man kan lave en disk til at starte på. eller hvad.
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
29. januar 2008 - 10:35 #6
hej igen

den viser ikke cd drevet i biosen hvad kan jeg gøre????
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2008 - 08:53 #7
Jeg har ikke rigtig nogen gode forslag til dig. Det vil såvidt jeg ved sjældent komme til at virke ordentligt når man installerer på én maskine og så flytter disken til en anden.