Avatar billede thrill Nybegynder
14. juni 2001 - 21:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PQI ram ?

Jeg skal købe nogle 32Mb Compact Flash ramkort til digital kameraer, men jeg vil lige høre jeres mening mht. til PQI, er kvaliteten iorden ?

Forskellen fra PQI til Apacer CF ram er ca. 60 kr. pr. 32Mb, men får man et bedre kort for de ca. 60 kr. mere ?

Avatar billede asmodeus Nybegynder
14. juni 2001 - 21:23 #1
PQI er lige så godt!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede hagsted Nybegynder
14. juni 2001 - 21:26 #2
jeg har  lige købt 4 x 128 og 2 x 512 pqi ram og der har ikke givet nogen problemer. Vis det er dem der koster mindst så skal du kikke på hvor mange nanosekunder der står ved dem eller apacer rammene du skal så købe dem med mindst tal da de godt kan give en forskel nå vi kun snakker 32mb.

jeg håber at du kan bruge dette

Hagsted ;-)
Avatar billede thrill Nybegynder
14. juni 2001 - 21:41 #3
Det lyder godt at man ikke \"går forkert i byen\" ved at købe PQI. Prisen er kanon på PQI.

hagsted,

Det er desværre lidt svært at tjekke nanosekunder, når man handler pr. efterkrav. Men tak for oplysningen.
Avatar billede vuffe Nybegynder
16. juni 2001 - 14:13 #4
hagsted> vi snaker omCompact Flash til kameraer, hvilke ikke kna bruges til computere. til computere passer pqi kun til via chipsets, men jeg ikke om også kun passer til nogle specielle kameraer.
Avatar billede hagsted Nybegynder
25. juni 2001 - 15:47 #5
vuffe hvor har du hørt at PQI ram kun passer til via chips. Jeg har lige samlet 4 maskiner med et INTEL D815EEA2L som mig bekendt køre med Intels ejet 815 chipset. og det giver ingen problemmer med de PQI ram der sidder I så hvorfor skulle der være problemmer andre steder.

Venlig hilsen Hagsted
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. juni 2001 - 00:23 #6
nåhhh, jamen så lader det sørme til at du har været ret heldig, for se selv hvad prc-data skriver:
http://shop-server.dk/cgi-bin/ncommerce3/ExecMacro/prcdata/prodframe.d2w/report?prrfnbr=1271027&prmenbr=302&CGRY_NUM=506

\"7,5nS, 168pin, 3,3V - OBS - Du skal have Via Apollo Pro133, Via KT133, Via KT133A eller Intel 440GX Chipset, for at kunne køre med 512MB PC133. For SIS og ALI Chipset, se producentens hjemmeside. De fleste Intel Chipsets kan IKKE klare 512MB moduler.\"

- Det er oxo svaret på hvorfor de er så billige!

\'Vuf

Avatar billede vuffe Nybegynder
27. juni 2001 - 00:30 #7
nej....jeg er vidst ved at være for træt nu.... alle mobo\'s kan tage PQI ram, bare ikke alle kan tage 512MB :)
Avatar billede thrill Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:35 #8
.