Avatar billede coolkey Nybegynder
26. januar 2008 - 16:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forskellige dato formater

Hej.

Jeg har denne kode:

Sub Bonus()

    Dim dbDatabase As Database
    Dim rsBonus As Recordset
    Dim datFraDato, datTilDato as Date

    CurrentDb.Execute "DELETE * FROM tblBonus"

    datFraDato = InputBox("Indtast fra dato: ", "Fra dato")
    datTildato = InputBox("Indtast til dato: ", "Til dato")

    CurrentDb.Execute "INSERT INTO tblBonus ( Brugernavn, Dato, Omraade) _
                      SELECT tblPluk.Brugernavn, tblPluk.Dato, tblPluk.Omraade _
                      FROM tblPluk WHERE (((tblPluk.Dato)>=#" & datFraDato & "# And (tblPluk.Dato)<=#" & datTildato & "#));"

    Set dbDatabase = DBEngine.Workspaces(0).Databases(0)
    Set rsBonus = dbDatabase.OpenRecordset("tblBonus", DB_OPEN_DYNASET)

    While Not rsBonus.EOF

    ' Her skal der så laves noget med data.

    rsBonus.MoveNext
    Wend

    rsBonus.Close

End Sub

Når jeg indtaster en dato i datFraDato som 01-12-2007 (1. December 2007) og datTilDato som 31-12-2007 (31. December 2007)
får jeg ingen data i min tabel, men hvis jeg skriver 12/01/2007 i datFraDato og 12/31/2007 i datTilDato, så får jeg data ?!! Hvad sker der ? Jeg kan se i access, når jeg laver forspørgelsen og har skrevet datoerne ind, så laver den dem om til US format.

Er det en sætting der skal sættes eller hvad ? Håber nogen kan hjælpe.

Coolkey
Avatar billede epimetheus Nybegynder
26. januar 2008 - 22:07 #1
Hvis din database kan lave datoer om til heltal, kan du bruge noget i denne stil.

"WHERE CLng(tblPluk.Dato) Between" & CLng(datFraDato) & " And " & CLng(datTildato)
Avatar billede coolkey Nybegynder
28. januar 2008 - 17:48 #2
Lukkes, har selv løst problemet.
Avatar billede epimetheus Nybegynder
28. januar 2008 - 21:40 #3
Hvad var løsningen?