Avatar billede anitan Nybegynder
24. januar 2008 - 20:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan re-etablerer jeg mit trådløse netværk med kryptering?

Hej

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig, for jeg er ved at blive vanvittig.

Har lige købt en MABbook og jeg er fantastisk glad, men jeg har problemer med at komme på mit trådløsenetværk, når jeg har WPA-PSK kryptering på min trådløse router. Kun min gamle PC kan komme på netværk med kryptering.

Jeg ringede til MACs hotline, og jeg blev guidet til at fjerne krypteringen via routerens IP adresse. Det var fint-jeg var på internettet, men UDEN kryptering og derved ingen sikkerhed. Jeg har prøvet at sætte kryptering på igen på den trådløse router via IP-adressen, men på MAC'en siger den, at jeg har fat i en forkert IP adresse. Jeg kan altså pludselig ikke kryptere min forbindelse, og er nu helt sårbar.

Der er så sket det nu, at jeg pludselig hverken kan gå på internet fra LAN-kabel eller fra trådløst netværk fra min MAC. Nu kan jeg kun gå på nettet gennem LAN-kabel fra min PC.

Jeg fatter ikke en brik.

Med andre ord:
Hvordan re-etablerer jeg mit trådløse netværk med kryptering, så jeg både kan gå på trådløst netværk fra MAC OG PC?

(jeg har en Zyxel prestige 660r-61 og dLink Di-424up).

Håber at der er nogen, der kan hjælpe mig for jeg er på HELT bar bund her!

Anita
Avatar billede gurly Praktikant
24. januar 2008 - 22:48 #1
Du må i følge reglerne her kun have spørgsmålet åben en gang (i en kategori)
så du skal lige se at lukke et af spørgsmålene igen
Avatar billede anitan Nybegynder
25. januar 2008 - 13:47 #2
Ok, men hvordan sletter jeg den? Kan ikke finde en redigeringsknap nogen steder? Tak.
Avatar billede gurly Praktikant
25. januar 2008 - 22:23 #3
så skriver du en besked og sætter kryds i "svar"
så her du selv "lagt svar" i beskeden,
derefter merkere du dit ejet svar ude til venstre for hvor du skriver
og klikker derefter "accepter"  så har du accepteret dit ejet svar
og så får du også dine point retur

du kan læse mere om hvordan tingene fungere her >
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede anitan Nybegynder
27. januar 2008 - 11:56 #4
jeg vil gerne slette dette spørgsmål!