Avatar billede mcwagner Juniormester
23. januar 2008 - 22:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg ud af hvad bundkort der sidder i computeren

Jeg har måske et meget simpel spørgsmål, men jeg har virkelig kravlet på gulvet i flere timer snart, men jeg kan bare ikke finde ud af hvad bunkort der sidder i computeren. Jeg har købt en Acer core2duo E4400 2,0 GHZ, helt kanon. Jeg ved at den køre med 5400 ram. Men jeg vil gøre se om den ikke tage nogen bedre ram, og med tiden en større CPU, for ved ikke om den kan klare en større CPU. Jeg har også været inde i Bio's og jeg kan se den hedder noget med f671cr, men der kan jeg kun finde diverse drivere... PLZ hjælp mig, hvordan finder jeg det nummer som svare til mit bundkort
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 22:20 #1
Det er ikke sikkert, men måske kan dette program vise det.
http://www.lavalys.com/
Avatar billede enya Nybegynder
23. januar 2008 - 22:26 #2
Du kan f.eks. hente SIW på http://www.gtopala.com/siw-download.html og se hvad det fortæller om hardware mv.
Avatar billede dinirex Nybegynder
23. januar 2008 - 22:29 #3
Start; Kør; dxdiag

Så skulle du gerne få et navn, som du så søger på via google, så kan du finde al info om det
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 22:40 #4
enya´s link kan i alt fald vise bundkortet.
Avatar billede mcwagner Juniormester
23. januar 2008 - 22:47 #5
Jeg vænner lige tilbage imorgen, fandt ihvertfald ud af ind til videre at den kan tage helt på til 3800mhz, men kan kun se den hedder aspire1600 f671cr og det er et phonix og bios er version R01-C0
Avatar billede kbech Nybegynder
24. januar 2008 - 10:09 #6
Åben kabinettet og se på kortet
Avatar billede mcwagner Juniormester
28. januar 2008 - 10:05 #7
Har ikke fundet ud af noget. Kan kun finde de ting som aspire1600 f671cr. Men enya. du må meget gerne sende et svar, så du kan få dit point, for det det var jeg kom længst med.. Tak for hjælpen
Avatar billede enya Nybegynder
31. januar 2008 - 00:42 #8
Okay - en skam du ikke fik det løst... :( Takker for point..! Mvh. enya
Avatar billede enya Nybegynder
31. januar 2008 - 23:58 #9
Prøv evt.: "Everest": http://www.majorgeeks.com/download4181.html eller

dette program kan vise måske også vise det: http://www.pcworld.dk/download/66/1494
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
24. februar 2008 - 00:22 #10
mener du mærket så sku det stå fabrikatens navn på bundkortet så kan du snart finde ud af hvilket bundkort det er fordi det skal stå på dit bundkort et eller andet sted muglivis på et kølerblad eller sådan et sted
Avatar billede enya Nybegynder
29. februar 2008 - 18:15 #11
Lukker du ikke her...??
Avatar billede enya Nybegynder
21. marts 2008 - 05:20 #12
Lukketid..?
Avatar billede enya Nybegynder
21. marts 2008 - 20:18 #13
Håber du har fået løst problemet..? Og takker for points..! Mvh. enya
Avatar billede zetto123 Nybegynder
27. februar 2010 - 09:55 #14
http://www.piriform.com/speccy det her program kan godt finde det vis folk stadig ikk lige kan finde ud af det xD
Avatar billede off-line Nybegynder
27. februar 2010 - 12:12 #15
Temmelig uforståeligt at du kommenterer på et 2 år gammelt
spørgsmål, som oven i købet er lukket.