Avatar billede balstrup Nybegynder
23. januar 2008 - 12:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Læsning af sygesikringsbevis

Hej

Jeg har brug for at finde ud af hvordan datastrukturen er opbygget på et sygesikringsbevis.
Kan nogen hjælpe mig med dette?

/Balstrup
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. januar 2008 - 14:14 #1
Ja, jeg har en kortlæser derhjemme, men kommer først til den i morgen, desværre...

Kan sagtens sende dig strukturen som den læser på kortet.

Hvis ingen kommer med svar før, så får du et fra mig i morgen aften.

Mvh.
Lasse
Avatar billede kewl Nybegynder
23. januar 2008 - 16:20 #2
Hejsa

Jeg får flg. data når jeg læser magnetstriben på et sygesikringsbevis.

????????ddmmååxxxx?????????????aabbcc■

? = tal mellem 0 og 9
dd = dato
mm = måned
åå = år
xxxx = sidste 4 tal i cpr

aa = Gyldig fra dato
bb = Gyldig fra måned
cc = Gyldig fra år

Stregkoden er i code39/code 3 of 9 format, og indegolder kun cprnummeret uden bindestreger

Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede kewl Nybegynder
23. januar 2008 - 16:21 #3
bemærk den starter med et mellemrum!
Avatar billede kewl Nybegynder
23. januar 2008 - 16:24 #4
lige en rettelse til magnet striben, den slutter med et special tegn efter cc, jeg har bare copy pasted det ind, og det har den åbenbart oversat til '■'