Avatar billede hansenhald Nybegynder
22. januar 2008 - 21:23 Der er 9 kommentarer

registreringsfil mangler eller er korrupt!!

Hejsa

Jeg har en bærbar med Vista basic installeret, og den har virket upåklageligt i ca. 7 måneder nu.

Men så i dag, efter at have installeret to nyindkøbte spil (Chessmaster fra Ubisoft of Microsoft Flight Simulator X) gik den pludselig i baglås. Jeg var netop i gang med min første tutorial flyvning da PC'en begyndte at bippe med en ca. 1 sekund lang, meget høj hyletone. Flyveren på skærmen fløj ubemærket videre og jeg troede først det var en alarm i spillet!! - men da hverken volumenkontrollen på PC´en eller tastaturet kunne ændre/slutte spillet blev jeg klar over at der måtte være noget andet galt.

Jeg tvang derfor PC´en til at slukke og tændte igen og blev mødt med muligheden for at starte i fejlsikret tilstand osv. Valgte at starte i normal tilstand og PC´en fortsatte opstarten. Kort efter stoppede opstarten imidlertid med besked om at PC´en ikke kunne boote da en "registry file is missing or corrupt". Der blev refereret til: \windows\system32\config\system og fejlkoden: 0xc000000f

PC´ens forslag til udbedring er at isætte installationsdiscen og køre en "repair", men da jeg pt. er i udlandet og denne diskette ligger derhjemme er det ikke umiddelbart muligt for mig.

Skulle I eventuelt, ud fra min beskrivelse, fortælle mig hvad der er galt og om der er noget jeg kan gøre uden vista-disketten?

/Hansenhald
Avatar billede vejmand Juniormester
22. januar 2008 - 21:35 #1
Måske starte i fejlsikret og derfra lave en systemgendannelse.
Jeg ved ikke om det vil funke....
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. januar 2008 - 21:37 #2
Jeg tror kun repair er muligt via DVD, da der skal bruges en hel del filer derfra.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. januar 2008 - 21:40 #3
akyhne >> Det var også derfor jeg foreslog en systemgendannelse, hvis det er mulig at starte i fejlsikret....
Avatar billede hansenhald Nybegynder
23. januar 2008 - 07:18 #4
det er ikke muligt at starte i fejlsikret tilstand eller nogen af de øvrige muligheder man bliver givet i samme skærmbillede..
Avatar billede hansenhald Nybegynder
26. januar 2008 - 07:45 #5
Problem løst!

Der fulgte IKKE en Vista-disc med min PC da jeg købte den. Vista var præ-installeret og det gør det unægteligt lidt sværere at følge Vistas eget forslag om at køre en repair..

Efter nogen søgen på nettet faldt jeg over denne side: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ som blandt andet også beskriver problemet med en manglende installationsdisc.

Jeg downloadede filen, fik den brændt som en boot-disc og satte den i min bærbare, og efter lidt over 1 times scanning og repair var PC´en tilbage i normal tilstand :-) ... og ingen data tabt eller ændret.

/Hansenhald
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. januar 2008 - 09:26 #6
Tillykke med det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 05:54 #7
Lukker du?
Avatar billede hansenhald Nybegynder
01. februar 2008 - 10:27 #8
hmm..Ja, hvordan?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 13:28 #9
Læg et svar. Derefter accepterer du dette.