Avatar billede rasmusdb Nybegynder
22. januar 2008 - 15:01 Der er 6 kommentarer

farvevalg i vba

Hvordan hiver jeg et svar ud af en dialogbox via en userform i vba, når der er flere svarmulugheder end ja/nej?

Helt konkret skal jeg lave en userform, der ved tryk på en knap giver mig menuen farvevalg (fill color) og ændrer farven i en tekstbox i userformen til den farve man vælger.
22. januar 2008 - 16:06 #1
En normal angrebsvinkel kunne være at benytte sig af den indbyggede farve dialogbox via koden Application.Dialogs(xlDialogColorPalette).Show men fra den kan man imidlertidig ikke få returneret hvilket valg brugeren har benyttet.

Hvis man VIL lavet noget af det du beskriver, så man man en omvej, og her er der lavet et ok forslag på det http://www.j-walk.com/ss/excel/tips/tip49.htm

Så svaret på dit spørgsmål er: "Det kan du ikke uden at ta en omvej".
Avatar billede epimetheus Nybegynder
23. januar 2008 - 18:44 #2
23. januar 2008 - 20:13 #3
Det piner lidt en gammel VBA'er at skulle lade sig nøjes med en løsning, hvor en celle skal lege parkeringsplads for en farve, så var der jo kun en vej tilbage... jeg måtte lave en demo. Med den metode jeg bruger her kan du farve celler, tekst, textboxe, andre controller og userforms...
Du kan downloade demoen her http://www.smartoffice.dk/Tips/Eksperten/Index.asp (Spm. 815990)
25. januar 2008 - 17:08 #4
Fik tu løst dit problem?
Avatar billede rasmusdb Nybegynder
25. januar 2008 - 17:20 #5
Har ikke fået set på det endnu, men det var en øvelse vi lavede så det var mere om det var muligt at hive oplysninger ud af en dialogbox også gemme dem til videre brug
Tak for forsøget
25. januar 2008 - 17:49 #6
Hvis du downloader min demo, så vil du se, at det kan lykkedes, så kan du jo bare lukke sprøgsmålet igen.