Avatar billede sprox Nybegynder
22. januar 2008 - 13:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kræver det for at sælge software?

En kammerat og jeg overvejer at forsøge at sælge noget software. Derfor er vi interesserede i at vide, hvad der kræves. Her tænker vi på:

- compiler som må bruges til kommecielt brug (gerne så billigt som muligt)
- diverse licenser
- evt. andre forbehold?
- myndigheder/skat

Hvis der er andet man bør være opmærksom på i den sammenhæng, så er I mere end velkomne til at skrive det

På forhånd tak.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
22. januar 2008 - 14:16 #1
Visual C# express edition er gratis og må bruges kommercielt.

Hvis i så udvikler et program selv, uden 3.parts komponenter, så er der ingen licens-forbehold.

Skattemæssigt må i tjene omkring 30.000 (kan ikke huske det nøjagtige beløb) om året uden at være momsregistrerede, i skal så bare angive indtægterne som b-indkomst.

Det er faktisk ikke så indviklet :)
Avatar billede sprox Nybegynder
22. januar 2008 - 14:59 #2
Tak for det hurtige svar.

Du skriver at Visual C# Express edition må bruges kommercielt, men på Microsofts side skriver de:

"Unless otherwise specified, the Services are for your personal and non-commercial use. You may not modify, copy, distribute, transmit, display, perform, reproduce, publish, license, create derivative works from, transfer, or sell any information, software, products or services obtained from the Services."

Se linket her: http://www.microsoft.com/info/cpyright.mspx#EEB
Avatar billede sprox Nybegynder
22. januar 2008 - 15:00 #3
Er der noget vi har misforstået eller?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2008 - 15:13 #4
Den side siger at I maa ikke kopiere Microsofts web sider og bruge det.

For VS se http://www.microsoft.com/express/support/faq/ spm. 7 !
Avatar billede sprox Nybegynder
22. januar 2008 - 15:20 #5
Ah mange tak.

Hvis vi fordeler det således at bitmatic får 75 point og 25 til arne_v, er det så okay?

Igen mange tak begge to
Avatar billede bitmatic Nybegynder
22. januar 2008 - 15:29 #6
Helt fint med mig :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2008 - 15:48 #7
fino fino