Avatar billede kulu Nybegynder
22. januar 2008 - 11:47 Der er 6 kommentarer

skal bruge min computers mac adresse

jeg skal bruge min computers mac adr. Hvor finder jeg den på en macbook der kører leopard.

Hvad findes der af forskellie mac.adr. den jeg skal bruge må være den der er computerens fysiske mac.adr.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2008 - 12:22 #1
jeg er ikke mac bruger men se her :
http://www.technipages.com/os-x-leopard-find-mac-address.html

Where can I locate the MAC address for my network card for my Mac under OS X Leopard?

1. Open System Preferences.

2. Click Network at the top portion of the window.

3. Click Ethernet on the left.

4. Click the Advanced button.

5. Click the Ethernet tab. Next to Ethernet ID is the MAC address.
Avatar billede kulu Nybegynder
22. januar 2008 - 12:28 #2
tak for svaret. Men når jeg kommer til punkt 5 er der kun ethernet id. der er ingen mac adr. ved siden af.
Avatar billede kulu Nybegynder
22. januar 2008 - 12:40 #3
ok jeg har selv fundet svaret. Man kan bare gå ind i about this mac og trykke "more info". så står mac adressen under ethernet. Men jeg synes det er lidt mystisk at mac. adressen er forskellig fra ethernet ID
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. januar 2008 - 13:09 #4
Hvis andre skulle få brug for det kan man også:

Trykke start, derefter kør og skriv cmd
(skrive cmd i en kommadoprompt)
derefter skriver du ipconfig/all

Der kommer derefter en masse text.
Den fysiske adresse er din mac adresse.
Avatar billede kulu Nybegynder
22. januar 2008 - 16:29 #5
elvstine: jeg tror din kommentar er rigtig hvis computeren kører windows istedet for OS
Avatar billede strych9 Praktikant
22. januar 2008 - 23:33 #6
skulle bare være at åbne en kommandolinje og skrive ifconfig. Det er linux/bsd modstykket til ipconfig.