Avatar billede krazzen Nybegynder
21. januar 2008 - 23:13 Der er 7 kommentarer

Konvertering af finavn Unix->DOS

Jeg er ved at lave et nifty script, som skal hente nogen filer fra en videoharddisk til min Win-dåse. HD'en er en UNIX ting, og bruger derfor en anden type tegnsæt end maskinen filerne skal hen til.

Dette resulterer i at filerne ikke kan gemmes:

Sådan ser filnavnene ud i DOS-vinduet:

American History X - S°n 23-12-2007 00:15:00.idx
Operation X - fup på boligmarkedet - Tir 15-01-2008 19:59:59.idx

FTP-rutinen vil gerne hernte andre typer filer fra andre servere, men bare ikke disse og jeg tænker at det har noget at gøre med tegnsættet de er lavet med.

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg får et tegnsæt frem, som DOS ikke afviser?
Avatar billede krazzen Nybegynder
22. januar 2008 - 00:03 #1
Hvis der ikke er en simpel charset løsning, så laver jeg bare et check for "Æ, Ø og Å"
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2008 - 10:55 #2
lav en positiv liste over tegn som der må være og konverter så resten til _
Avatar billede krazzen Nybegynder
22. januar 2008 - 13:55 #3
Ja, det er en god idé, men lidt ærgeligt at man ikke kan beholde de originale filnavne...
Avatar billede krazzen Nybegynder
22. januar 2008 - 13:56 #4
jeg lukker den så...tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2008 - 14:00 #5
det er jo fordi dos ikke understøtter ret mange tegn, og især ikke specialtegn.
Avatar billede breum Nybegynder
23. januar 2008 - 10:47 #6
1) Virker det ikke hvis du kommer \ før specialtegnene incl mellemrum?
Prøv at rename en af filerne på din harddisk-recorder til test.idx og se om dit script så virker. Ellers er det jo ikke specialtegnenes skyld!

2) Ftp til og fra min kiss er afsindigt langsomt!! Har du ikke det problem med dit script - måske er det endda et timeout problem?

3) har du overvejet at køre et script på harddiskrecorderen istedet for windåsen?

Smider du scriptet her når du er færdig? Vi er andre der har en KISS (som jeg udfra filnavnet gætter på din er)!
Avatar billede breum Nybegynder
23. januar 2008 - 10:53 #7
Jeg kan varmt anbefale http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=38 Ikke kun hvis det er en KISS kasse du har, der er mange nørder der virkeligt har styr på det hele.