Avatar billede raspet Nybegynder
21. januar 2008 - 22:12 Der er 8 kommentarer

PC kan ikke lukke

Jeg har en laptop med Windows Vista 32 bit

Når jeg vælger "Start" --> Luk computeren, så lukker (og slukker) computeren, men genstarter automatisk igen efter 3 sekunder.
Dette sker KUN når jeg har strømkablet sluttet til.
Hvis strømkablet IKKE er sluttet til, og computeren kører på batteri, så lukker computeren ned som den skal.

Jeg kan desuden hverken benytte "slumre" funktionen eller almindelig "genstart" af computeren.

Jeg har gennemgået alle indstillinger under Strømstyring i Vista, men her ligger problemet ikke.

Lidt info om min laptop:

Model: HP Pavillion dv9266ea
OS: Windows Vista 32 bit
Skærmkort: NVIDIA GeForce Go 7600

McAfee Antivirus
Microsoft Office 2007

Windows update er kørt regelmæssigt
Drivere er opdateret

Håber meget på hjælp! (Dusør udloves :-)
21. januar 2008 - 22:30 #1
Hurtig tanke: Bliver (gen)vækket af WOL (WakeOnLan) signal ?
Trådløs eller "trådet" netværksforbindelse ?
Avatar billede raspet Nybegynder
21. januar 2008 - 22:37 #2
Har jeg også prøvet at slå fra i BIOS (som også er opdateret), men desværre ingen indvirkning på mit problem :-(
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 00:38 #3
Prøv at gå ind i Enhedshåndtering, åben for mus og tastatur. Se under strømstyring
om der står tillad denne enhed at tænde computeren, eller noget i den retning.
Hvis der står det, så fjern fluebenet. Måske ligger fejlen der.
Avatar billede peet-49 Novice
22. januar 2008 - 08:30 #4
Tjek efter om APM er aktiveret i strømstyring, er den ikke det, vil den ikke lukke.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 13:42 #5
Er det ikke på tide at lukke her?
Avatar billede raspet Nybegynder
04. februar 2008 - 14:08 #6
Jeg har både:

1) Fjernet flueben under Enhedshåndtering --> Strønmstyring --> Tillad enhed at aktivere computeren

2) Jeg kan ikke se noget der hedder APM i strømstyring... Dette kræver lidt hjælp...

Så stadig ingen løsning...
Avatar billede peet-49 Novice
04. februar 2008 - 15:30 #7
Når du trykker START-luk computer, vælger du pil til højre, der vælger du luk computer.
Avatar billede raspet Nybegynder
04. februar 2008 - 15:41 #8
Det har jeg også prøvet --> Virker ikke...