Avatar billede th1 Nybegynder
21. januar 2008 - 20:44 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Tag en value fra en anden tabel hvis feltet er null

Hejsa eksperter

Jeg har et problem..

det er sådan at jeg har en tabel men masse billeder og modeller.

men  man kan vælge hvad for et billede skal vises som default billede for hver model..

men mit problem er at hvis  man ikke har valgt noget billede så skal den automatisk vælge det billede som først var tilføjet til modellen,

jeg har prøvet sådan her:

if null in(Select Picture From PhotoStudio_Models)
Select TOp 1 Picture from PhotoStudio_Pictures as Picture

else

Select * From PhotoStudio_Models

bemærk jeg har en tabel for Modeller og en tabel for Billeder
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2008 - 00:52 #1
Stored procedure:

IF EXISTS (SELECT * FROM denenetabel WHERE noget)
    SELECT * FROM denenetabel WHERE noget
ELSE
    SELECT * FROM denandentabel WHERE nogetandet
Avatar billede th1 Nybegynder
23. januar 2008 - 00:28 #2
jo virker fint.. men jeg fandt ud af at jeg kunne bruge CASE som jeg også brugte i stedet for.

men kan du ikke lige ligge et svar så kan du få 15 point for din hjælp da jeg evt kan bruge det en anden gang
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2008 - 01:03 #3
ok
Avatar billede th1 Nybegynder
25. januar 2008 - 02:00 #4
lukker