Avatar billede ken.j Nybegynder
21. januar 2008 - 11:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Xp på MacBook

hej Alle sammen..

jeg overvejer at købe denne mac

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?family=MacBook

men jeg har lige nogle ting jeg godt kunne tænkte mig at vide...

1. kan man lægge xp home / pro på denne?
2. er der DVD brænder i.?
3 hvis ikke kan jeg få sat dvd brænder i?

håber at hører fra jer...

hilsen Ken
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. januar 2008 - 12:13 #1
den billigste har ikke dvd drev og kan ikke configges med et. Du kan installere windows via apple bootcamp. Nogen grund til du vælger apple? Det lader til du vil køre win og så får du væsentligt mere for pengene ved at købe en alm bærbar PC, apples hvide maling er pænt dyr ;)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. januar 2008 - 14:18 #2
Jeg har aldrig kendt magen. Råde Mac-elskere til at købe en PC. Uhadadada.
-drgonzo - du er medlt til politiet (fnis)

Det er en fed MacBook du overvejer at købe.
-den mindste model er som drgonzo skriver UDEN DVD-brænder, men ellers er de alle 3 fine til WINDOWS-XP SP2 via den medfølgende software BootCamp.
-og det er nemt at installere. Se her:
http://www.eksperten.dk/spm/734589
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. januar 2008 - 16:37 #3
Så melder jeg apple for tyveri, for deres priser er da intet mindre ;)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. januar 2008 - 17:44 #4
drgonzo:
hahaha - ja for fa'en. Den er jeg med på.

-men tjek lige prisen på en brugt Mac:
http://www.mediamac.dk (marked)

-og se hvor godt de holder priserne.

om du køber en PC, som bare skal smides væk efter 4 år eller en Mac du kan sælge til en fornuftig pris efter 4 år - går faktisk lige op med nogle modeller:
Eks:
Ny Mac 10.000,- (brugtpris efter 4 år kr. 3.500,-)
-tabt kr. 6.500,-

Ny PC 8.000,- (brugtpris efter 4 år kr. 1.500,-)
-tabt kr. 8.500,-

Det du betaler mere nu, får du hjem efter 4 år og maskinen forældes ikke så hurtigt som nogle PC-modeller gør!
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. januar 2008 - 18:45 #5
der er endnu ingen bærbar jeg har haft i 4 år + jeg finder altid noget at gøre af de brugte (nevøer, søster, bror, mor) så det er ikke en betragting jeg gør mig. Der er vel også en smule mere forskel end 2000kr i nogle tilfælde. Køber du bærbar til 10k kommer du satme af med mesterslatten hvis du skal have en mac med samme specs :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. januar 2008 - 18:46 #6
sådan en gammel pentium-m 1.7 med 1gb ram og radeon 9650 er for øvrigt et glimrende media center :)