Avatar billede mn9274 Nybegynder
20. januar 2008 - 17:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Certificate authority

Hej håber i kan hjælpe med nedenstående problemer..

Jeg har problemer med at downloade/requeste certifikater fra vores CA, men kan godt se pending certificate request.

Når jeg går ind via adressen "https://192.168.154.2/certsrv/" og vælger "Download a CA certificate, certificate chain, or CRL" får jeg følgende fejl melding:
An unexpected error has occurred: The parameter is incorrect. 0x80070057 (WIN32: 87)

Når jeg vælger "Request a certificate" for jeg følgende fejl melding:
An unexpected error has occurred

Jeg har læst på nettet at der skulle være kommet en ny local security group "CERTSVC_DCOM_ACCESS" i forbindelse med SP1, men jeg kan ikke se denne gruppe under user via ADUC - jeg har også prøvet at køre nedenstående kommandoer som skulle oprette dette, men mangler fortsat gruppen - ved ikke om det har noget med problemet at gøre, jeg køre p.t med SP2 så måske dette er ændret igen og er grunden til at den mangler.

certutil -setreg SetupStatus -SETUP_DCOM_SECURITY_UPDATED_FLAG
net stop certsvc
net start certsvc
Avatar billede strych9 Praktikant
20. januar 2008 - 17:50 #1
hvis du bruger find funktionen i ADUC og søger efter certsvc, så kan du godt finde gruppen.
Avatar billede mn9274 Nybegynder
20. januar 2008 - 17:58 #2
Nope - der kommer ingen frem når jeg søger. Jeg har har prøvet at oprette en og tilføje domain_user samt domain_computer til gruppen, men det gjorde ingen forskel..
Mit CA er inst. på en member server.  Når jeg går ind i component service og tjekke com security permission - kan jeg se en gruppe med dette navn, men så vidt jeg kan se ligger den ikke på domænet - der står nemlig \computernavn\CERTSVC_DCOM_ACCESS og ikke domænenavn\CERTSVC_DCOM_ACCESS hvilket undre mig lidt. JEg har også prøvet at tilgøje mit egen oprettede gruppe under com security permissions uden held.. Nogen gode ideer?
Avatar billede mn9274 Nybegynder
06. februar 2008 - 20:27 #3
Problemer blev løst ved at afinst./inst. CA'en...