Avatar billede tranberg Nybegynder
20. januar 2008 - 17:20 Der er 8 kommentarer

2 netværkskabler tilsluttet ét stik i væggen

Hej,

Findes der en dims, hvor jeg kan tilslutte to netværkskabler til det ene stik der er i væggen? Jeg ønsker at have to pc'ere online, uden brug af trådløst mv. Navnet eller et link til hvor man kan købe en sådan dims, ønskes :)

Takker
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2008 - 17:24 #1
Hvad er der i den anden ende at det stik? Men en simpel 4-5 ports switch til 100 kr kan vel gøre det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2008 - 17:26 #2
Nå, 100 kr kan jeg ikke lige finde een til. Noget i retning af: http://shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240424
Avatar billede tranberg Nybegynder
20. januar 2008 - 17:48 #3
Men en sådan dims, så skal man bare sætte den til stikket i væggen, og derefter de to kabler i dimsen, og til pc'erne. Så virker det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2008 - 18:19 #4
I nogle tilfælde, ja. Men hvad er der i den anden ende af det stik?
Avatar billede ierikk Nybegynder
20. januar 2008 - 18:50 #5
du kan købe et dobbelstik hos biltema
og montere det på kablet
Avatar billede tranberg Nybegynder
20. januar 2008 - 20:30 #6
I den anden ende? Har blot et netværkskabel fra stikket i væggen, direkte til min pc. Ideen var blot, at kunne jeg have 2 kabler i dette stik, så slap jeg for at hæve kablet ud af den ene pc, og over i den anden. et dobbeltstik lyder godt, men kan ikke finde det hos biltema?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2008 - 20:33 #7
Inden du investerer i noget, skal du lige vide hvad der er i den anden ende. Sætter du et dobbeltstik i stikket på væggen, skal der også være et dobbeltstik i den anden ende. Er der en hjemmerouter (eller ADSL med 2 IP-adresser) i den anden ende, så er det en switch. Er det en direkte ADSL-forbindelse, uden router, og uden ekstra IP-adresser, så er det en router du skal have fat i.
Avatar billede ierikk Nybegynder
20. januar 2008 - 20:48 #8
HOS BILTEMA
SØG: RJ45