Avatar billede telum Nybegynder
18. januar 2008 - 20:17 Der er 7 kommentarer

Liteon kan ikke brænde langsomt

Jeg har tidligere kunne brænde med 2.4x på min Lite-ON SHM-165P6S - det kan jeg ikke længere. Jeg vil gerne brænde langsomt så jeg kan lave dvd-film som kan ses på dvd-afspilleren under TV'et.

Har prøvet tre forskellige firmwares herfra: http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html

samt den nyeste fra den officielle hp.

Det er ligegyldigt hvilket program jeg bruger - når jeg smider en skive i skal der minimum brændes med 6x hastigheden.

Jeg har testet drevet med DVD Identifier og den siger også at det er muligt at skrive med helt ned til 1x hastigheden.

Jeg har også forsøgt at fjerne drevet fra windows og installere det igen - heller ingen løsning.

Jeg har også rodet lidt rundt i BIOS uden resultat, men jeg ved at jeg ikke har rodet med BIOS da jeg pludselig ikke kunne skrive langsomt mere.

Kan det måske skyldes programmet DVD decrypter som jeg har brugt til dobbeltsidede dvd'ere?

HJÆLP! :-)
Avatar billede darrich Novice
21. januar 2008 - 14:41 #1
Tror du skal prøve at geninstallere dit brænder program, da det normalt er der det skal sættes.

Jeg anvender selv Nero og det har jeg kun godt at sige om.
Avatar billede telum Nybegynder
23. januar 2008 - 15:27 #2
Det er desværre ikke løsningen. Jeg har prøvet flere forskellige, inkl. Nero, og alle nægter at brænde med lav hastighed.

Jeg tror mere det er et Windows issue, da jeg efterhånden har prøvet alle tilgængelige firmwares. Hvordan jeg skal løse det ved jeg ikke - geninstallering er besværligt og bestemt ingen garanti desværre, men hvis jeg bliver desperat nok afprøver jeg nok også dette.
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. januar 2008 - 15:31 #3
Du kan da sagtens se dvd film selvom de bliver brændt ved højere hastigheder??
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. januar 2008 - 15:46 #4
Hvad er den præcis grund til at du vil brænde ved så lave hastigheder??
Avatar billede telum Nybegynder
24. januar 2008 - 20:04 #5
Undskyld det sene svar.

Nej det kan jeg ikke. Når jeg brænder en dvd til afspilning på en almindelig dvd-afspiller bliver jeg nødt til at brænde langsomt ellers får jeg en fejlbrænding - hvorfor ved jeg ikke.

Tidligere kunne jeg godt brænde ved lavere hastigheder og de virker.
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. januar 2008 - 20:22 #6
Hm.. Måske det var på tide at skifte brænderen i så fald, eller måske prøve med et par bedre medier :)
Avatar billede telum Nybegynder
24. januar 2008 - 21:38 #7
Brænderen er under 1 år gammel. Jeg er ret overbevist om det er en software-ting.

Jeg bruger tuffdisc - samme mærke fra samme spindel som virkede tidligere.