Avatar billede highspirit Nybegynder
18. januar 2008 - 12:05 Der er 8 kommentarer

PowerPoint til Video - hvordan ?

jeg har en animeret pp-præsentation, som jeg også gerne vil lægge ind som video på min hj.side

- men, jeg har ikke kunnet finde et format, som både pp og video-programmer kan forstå, således jeg kan få konverteret den oprindelige pp-præs.

- hvordan kan det gøres, smart ... ? -

- Anvender PowerPoint2003, Windows Movie Maker/ Adobe Premier Pro 2.0

hilsner
dann s.
Avatar billede gurly Praktikant
18. januar 2008 - 13:10 #1
du burde kunne bruge en screen recorder
altså du afspiller din power point og imens "optager" du den så med screen recorderen
du kan finde en stribe gratis recordere her
http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tag=fil&qt=screen+recorder&sort=&operatingSystems=&licenseType=49&fileSize=&ca=
(kig lidt nede af siden)
Avatar billede highspirit Nybegynder
18. januar 2008 - 13:34 #2
hej gurly

- det var da en udemærket idé som jeg ikke havde tænkt på, thanx
- vil bruge denne som back-up løsning, såfremt der ikke viser sig at være en måde at gøre det på, ved direkte eksport/import af fælles filformat
Avatar billede gurly Praktikant
18. januar 2008 - 13:43 #3
Avatar billede highspirit Nybegynder
18. januar 2008 - 14:45 #4
hej gurly

- fino, der skulle være et par stykker at vælge imellem, thanx
- priserne er lidt uventet høje for en utility, ca. 1000,- kr, men sammenlignet med at skulle lave screen-capture for et stort antal pp-præs. så skulle det være ok
Avatar billede highspirit Nybegynder
18. januar 2008 - 14:47 #5
check gerne om jeg har gjort det rigtigt, mht. kvittering for tildelte point
Avatar billede gurly Praktikant
18. januar 2008 - 15:35 #6
det har du ikke,
du markere mit navn/svar  som ligger lige til venstre for hvor du skriver, og klikker accepter.

deroppe hvor jeg lagde svar, vil der derefter komme til at stå "accepteret svar"
Avatar billede trav4u2 Novice
18. januar 2008 - 19:20 #7
Du kunne også hente en gratis prøveversion af Camtasia
http://www.techsmith.com/camtasia.asp

Jeg bruger det selv til at optage diverse Powerpoint præsentationer med, og det er klart markedets  bedste screenrecorder.
Og så er de så flinke at de ikke lægger noget vandmærke ind :-)
Avatar billede trav4u2 Novice
18. januar 2008 - 19:32 #8
I øvrigt vedr. backup. Her er det bedste at bruge Powerpoint til at eksportere præsentationen over på en cd: Filer - Pakke til cd
eller evt. at gemme præsentationen som *.pps fil