Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 10:29 Der er 5 kommentarer

macbook bliver meget varm!?

Har hørt at den nye macbook bliver hurtigt varm er det rigtigt??
jeg har tænkt at købe en macbook og vil gerne kunne bruge den til at se film i bilen. Kan den godt klare at se en hel film uden den bliver for varm?? kan den godt gå i stykker af det eller er det bare fordi det er ireterende??:)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 15:14 #1
Jeg har en MacBook, og oplever ikke at den bliver varm. Bruger den hverdag, både i skole og hjemme.

Men hvor har du hørt dette? Bare nysgerring..
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 15:20 #2
af mange på experten.dk:) men tak.. og den kan godt klare at man sidder med den når man køre i bil??
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. januar 2008 - 19:31 #3
benindho:
Man må sige at du undersøger sagerne før du køber nyt.

Det er ikke et terrorangreb du skal deltage i . . .
-det er bare en bærbar computer!

Jeg forstår ikke din søgen og higen efter dårlige ord om Macs (her iblandt masser af Mac-fans)

Som skrevet i et af dine tidligere spm
2. generation er som regel helt fri for børnesygdomme.

ALLE computere bliver varme
-skærmen alene på en 24" iMac er ca 30 grader varm når maskinen er i brug.
-en bærbar bliver altid mere varm end stationær, da den udvikler næsten samme varme og har mindre og langt færre åndehuller.

Sådan er det nu engang . . .
Avatar billede benindho Nybegynder
19. januar 2008 - 07:59 #4
okey .. men slap af:/ jeg elsker mac( apple ) men har bare hørt af nogen på hjemmesiden at der skulle være problemmer med den!!! men det ved jeg så der ikke er nu..!!!!!!!
Avatar billede rolig Nybegynder
09. marts 2010 - 07:45 #5
sandt og rigtigt er der meget at læse på nettet om "varme" macbook's. Noget der dog kunne tåle at belyses, er de mange udsagn om varmetemperaturer på 80 grader og mere.
Hvor måles disse temperaturer, hvordan, og med hvad?
Man kan roligt regne med at tredieparts software til en sådan måling ikke er pålidelig af meget forskellige årsager, især til mac's.
Varmegrader over 80 celcius? Hæld kogende vand i en beholder og læg et termometer ned i. Stik fingrene ned når det er nået under 90 grader. Det kan man ikke. En hårtørrer på max effekt nogle få centimeter fra huden kunne måske forårsage samme skade.
På denne måde må man nok kunne fastslå at det ikke er denne temperatur der måles ved ventilations "outlets" eller rundt kabinettet. Er jeg helt galt på den?

Til gengæld findes der en meget enkel løsning, som i det mindste fjerner brodden af problemet for - brugeren. Den hovedsaglige varmeudledning er placeret der hvor skærmen er forankret, hvor den foldes eller tippes. Med lidt tålmodighed vil mange opdage at hvis man tipper skærmen til et punkt hvor gengivelsen er tæt på optimal, bliver der betydeligt bedre ventilation på undersiden af skærmens vridled. Stille og roligt falder temperaturen når luftskiftet får bedre betingelser.

Selvfølgelig er det ikke optimalt, og selvfølgelig vil vi have at sådan en macbook skal kunne -og tåle alt- til de penge.
Men, det dyre barn kræver også at man behandler det med omtanke.
Dyner, støv, røg, med døgnlange "køreture" nonstop, det er hårde betingelser for hvilket hardware som helst.