Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 09:55 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problem i Access

Jeg har lavet en sorterings funktion i MS Access.
Det hele virker helt perfekt, men når man bruger den på computere som eks. er indstillet til sprog med symboler uden for det danske/engelsk alfabet, virker sorteringsfunktionen ikke.

Mit problem er at der er "Ø" i koden... Jeg har ikke selv lavet det, noget jeg har fået af en kamerat, så jeg kan ikke helt finde ud af hvordan det er bygget op.

Selve navnet på en text box skal være eks: "søgName"  eller på en combo box "søgPosition". Men det fungerer ikke fordi der er "Ø" (tror jeg)... Mit store problem er at jeg ikke ved hvor Søg henviser til. For kunne man ændre det til eks "Search" ville der ikke være et problem (tror jeg ikke).

Ændrer man bare Søg til Search virker det ikke.

Selve databasen kan downloades her:
http://www.mediafire.com/?bvdzx4esme0

Håber I kan hjælpe mig;o)

mvh
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2008 - 10:22 #1
Har du forsøgt med :

Tools>Options>General Sorter order : Norwegian/Danish
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 10:41 #2
Hos mig står der "New database sort order:" Men jeg går ud fra at det er det du mener, men ja jeg har prøvet at sætte den til "Norwegian/Danish" Men der er ingen forskel.

Men kan du fortælle mig hvor "SøgName, SøgPosition etc.", i selve formularen, henviser til?
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2008 - 10:58 #3
Do you mean sort or search?

What doesnt work, as far as I can see it works OK.
Andif for some reason yu do need to change the sort order (Norwegian/Danish) then you must compact repair after.
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2008 - 11:04 #4
De henviser til hvilken kolonne der søges i. I et modul bag formularen gøres det ved at de tre første karakterer fjernes hvor efter Name eller Position er det tabelnavn der søges i ... SøgName kunne lige så godt være XXXName - det er ikke det som er problemet
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 11:10 #5
Det er jo thomasjepsens kode, men kildeangivelsen mangler!~)
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2008 - 11:13 #6
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2008 - 11:16 #7
spg > skarpt øje du har ... kan også genkende den :-)
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 11:17 #8
Hvis kode? Fik den af en kamerat?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 11:19 #9
http://www.makeiteasy.dk/Home.asp?ContentID=30&MenuItemID=42
Den hedder filter- og søgefunktion vi kender den som dynamisk søgning... prøv at download, så kan du også få en forklaring (og få kildeangivelsen på igen!~)

Hvis det er til privat brug er koden gratis....
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2008 - 11:22 #10
Is there something wrong with my comments? 18/01-2008 10:58:42

As far as I can see this is a search function NOT a sort function!

The dB I downloaded seems to work, what doesnt work?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 11:22 #11
Ang. dit problem så ved jeg ikke lige hvad løsningen er, men jeg ved at felterne ligeså godt kan hedde sogName og sogPosition, som jensen363 pointerer!~)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 11:24 #12
ja, terry har en pointe, det er en søge og filtreringsfunktion ikke en sorteringsfunktion... De vil du skulle lave selv!~)
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 11:26 #13
Kan se her:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=thomasjepsen
Link til www.makeiteasy.dk
Ligger der under "Filter- og søgefunktion"...

Og selvføægelig skal der kildeangivelse på... Tak for det skarpe øje... Det stod der ikke i den version jeg fik... Hvis ejermanden selv skulle kigge med, saa beklager jeg, men er allerede rettet.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 11:29 #14
!~)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 11:30 #15
(det gør han sikkert!~)
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 11:40 #16
Men Jensen363, det var dig som var paa rette spor som den første... Søg kunne bare ændres til xxx eller noget. Nu virker det...

And to Terry: No, there is nothing wrong with you comment:o) But now my problem is solved:o)
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2008 - 11:43 #17
Jamen jeg takker :-)
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 11:52 #18
Synes også "spg" fortjener lidt... Vil du have lidt points? Så opretter jeg lige en tråd...
Bruger så sjældent eksperten, men når man har brug for hjælp så er det kanont med den gode og hurtige hjælp fra Jer alle:o) Tak:o)
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2008 - 12:03 #19
I henhold til reglerne herinde, må du ikke udlove mere end 200 point pr. spørgsmål, så jeg deler med de andre
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 12:08 #20
Okay Jensen363. Tak for oplysningen:o) Som sagt, kommer her ikke så ofte. Beklager "spg" ikke flere points fra mig:o(
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 12:09 #21
!~)