Avatar billede ircnoob Nybegynder
17. januar 2008 - 14:46 Der er 8 kommentarer

Outlook Web Access

Hej,
vi har haft et firma til at sætte en exchange 2003 server op hos os. Men de påstår, at vi ikke kan se emails hjemmefra, men kan er Outlook Web Access ikke en del af exchange server ? .. hvis ja, hvordan sætter vi den så op selv :) ?
Avatar billede be_nice Juniormester
17. januar 2008 - 17:51 #1
Avatar billede ircnoob Nybegynder
17. januar 2008 - 18:27 #2
Øh blev jeg godt nok absolut ikke klogere af ? hvad mener du jeg skulle kunne bruge der ?

Nogen der ved, om det er alle exchange servere der har web access inkluderet ?
Avatar billede be_nice Juniormester
17. januar 2008 - 18:58 #3
Linket giver info om Outlook Web Access OWA og linker dernæst videre til yderligere informationer på http://office.microsoft.com/search/redir.aspx?AssetID=XT011709891033&CTT=5&Origin=HA010860351033
Her finder du oplysninger om SBS 2003 server på flg. link:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/sbs/
Jeg har ikke kendskab til om der er forskel på Exchange serverne, men hvis I har en SBS 2003 server, så er OWA muligt.
Beklager hvis dette ikke fremgik tydeligt nok af mit første indlæg.
/Be_Nice
Avatar billede ircnoob Nybegynder
17. januar 2008 - 19:16 #4
hør klikker du selv på de links overhovedet ?
"We’re sorry, but we were unable to service your request. You may wish to choose from the links below for information about Microsoft products and services."
Avatar billede be_nice Juniormester
17. januar 2008 - 20:04 #5
Ja, jeg følger altid de links jeg anviser - og jeg kopierer disse fra browseren og ikke fra en link genvej!
Hermed en forklaring til mine indlæg:
Første indlæg - linket fører til den side med OWA info
Andet indlæg - linket findet på siden i første indlæg og linker til en side der giver "fejl" i overskriften - men på siden er der et link til SBS 2003 server - dette link er så også indsat, således at du kan "nøjes" med at klikke på dette for at komme til SBS 2003 siden på Microsofts hjemmeside.
Endnu engang skal jeg beklage hvis det ikke fremgår tydeligt at mine indlæg hvad meningen er - jeg håber at dette forklarer det bedre.
/Be_Nice
Avatar billede strych9 Praktikant
18. januar 2008 - 21:39 #6
ircnoob: Kopier linket og sæt det dernæst ind i browserens adresse felt. Sommetider virker det ikke at klikke på det direkte.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. januar 2008 - 21:40 #7
ircnoob: Er det i københavn? Så kan jeg måske anvise et bedre firma...
Avatar billede coolmon Nybegynder
20. januar 2008 - 11:59 #8
Køre selv med SBS 2003 Standard Edition uden SQL og ISA. og alle Exchange versioner har OWA selv Exchange 2000.

Først vil jeg anbefalde at du får lavet et subdomæne f.eks webmail.ditfirma.dk som peger ind på dit firmas IP adresse (Din WAN Adresse)

Derefter går du ind i din Server Management og vælger Internet and Email i menuen.
derefter vælger du Connect to the internet.

Klik næste
Vælge do not change connection type Klik next
Vælg allow acces to the entire Web site from the internet (Du kan fjerne de sites du ikke vil give tilladelse til senere.) Klik next der popper nu en lille advarsel op om at det kan være en sikkerheds risiko at tilade web access. klik yes.

Her skal du lave dit web certificate, som du skal bruge for at få adgang til web outlook. her skriver du den web adresse som du har valgt at bruge f.eks. webmail.ditfirma.dk som indtastes i web server name klik næste

Regner med at i kan modtage og sende mails via outlook. så næste trin vælger du bare Do not change Internet e-mail configuration. klik next. derefter finish.

nu skulle du gerne kunne tjekke din mail via webmail.ditfirma.dk/exchange

når du åbner explore og indtaster denne adresse, vil få en side der lyder.

There is a problem with this website's security certificate.
Her vælger du Continue to this website (not recommended)

Nu skulle du gerne få et billede med et login skærm til Outlook Web Access
og du skulle gerne kunne logge ind.
___________________

oppe i adresse baren blir teksten rødt og ved siden af certicate error.
Klik på den og vælg View certificates derefter skulle der gerne så den adresse du har skrevet tidligere under konfigurationen Issued by webmail.ditfirma.dk

Her vælger du Install Certificate derefter klik next.
Vælg place all certificate in the following store derefter klikker du browse og vælger trusted root certification authorities. og klikker ok og derefter next - finish install osv. nu skulle alt være klar. og du kan lukke din browser ned og åbne den igen for at ændringer træder i kraft.

Denne process kan du også slippe for ved at købe en self signet certificate til ca. 500 kr. om året. så slipper du for denne process med at skulle installere manuelt.

du kan også bruge din wan adresse istedet for webmail.ditfirma.dk men har ikke selv afprøvet det. du kan forsøge der sker ikke noget ved det. du kan altid ændre det igen senere.

du ændre bare alt hvor jeg skrev webmail.ditfirma.dk med din wan f.eks 80.199.25.36

Håber du kan få det til at virke. ellers er du meget velkommen til at ringe, så skal jeg forsøge at hjælpe på bedste vis.

Mobil 60246036 men har først tid efter kl. 19.00