Avatar billede sonnyjim Nybegynder
17. januar 2008 - 10:46 Der er 6 kommentarer

Linke en Flash animation til en URL?

Hej
Dette er vist et super simpelt spørgsmål, men alligevel har jeg problemer med at få det til at virke. Jeg vil egentlig bare linke min flash animation til en URL men det virker ikke.

Jeg ved jeg skal lave en knap og give den f.eks denne
kommando

"on (release) {
    getURL("http://www.netop.com/netop-1229.htm", "_blank");
}

men når jeg har lavet knappen og hiver den ud på stagen står der(current selection cannot have actions aplied to it)

Kan nogen please hjælpe med dette, har siddet i lang tid nu. Jeg bruger CS3

venlig hilsen Mark
Avatar billede bentjuul Nybegynder
17. januar 2008 - 10:59 #1
Når knappen er på stage, så markerer du knappen og giver den kommandoen der.
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
17. januar 2008 - 11:06 #2
Det er det jeg har prøvet hele tiden. Hvis jeg sender dig filen vil du så tage et hurtigt kig?

hilsen Mark
Avatar billede bentjuul Nybegynder
17. januar 2008 - 11:20 #3
Det er vel ikke fordi at du har " foran on (release) som i dit spørgsmål ? Det skal du ikke have.
Desværre har jeg kun Flash 8 og kan ikke åbne CS3 medmindre du gemmer filen som Flash 8. bentjuul <snabel a> gmail.com
Avatar billede bentjuul Nybegynder
17. januar 2008 - 13:51 #4
Jeg har nu set på din fla og problemet var at scriptet lå på timeline og ikke på knappen. Samtidig blev knappen lagt øverst.
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
17. januar 2008 - 15:31 #5
Super. Mange gange tak for hjælpen
Avatar billede bentjuul Nybegynder
17. januar 2008 - 16:19 #6
Du skal lige acceptere svaret og selv tak.