Avatar billede mtb79 Nybegynder
15. januar 2008 - 23:52 Der er 4 kommentarer

Får ikke noget ud jeg kan se

Jeg har dette her det  skulle kunne søge i min Access database

Jeg kan fint få den til at søge efter noget i en kolonde i min tabel men jeg får ikke noget ud jeg kan se

Hvad gør jeg forkert ??

Pga. tidspres giver jeg 200 point hvis det er klare inden klokken 1 i nat

<asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
                <asp:Button ID="btnSog" Text="Søg" runat="server" />

  <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowSorting="True" DataSourceID="AccessDataSource2" Width="432px" AllowPaging="True">
  </asp:GridView>

          <asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource2" runat="server" DataFile="~/App_Data/TGDB.mdb"
                SelectCommand="SELECT * FROM [nyhed] WHERE [Emne] LIKE AND [Nyhed] LIKE AND [Forfatter] '%@searchTerm%'">

                <SelectParameters>
                    <asp:ControlParameter ControlID="TextBox1" Name="searchTerm" DefaultValue="" PropertyName="Text"
                        Type="String" />
                </SelectParameters>

            </asp:AccessDataSource>
Avatar billede kabbak Professor
15. januar 2008 - 23:56 #1
"SELECT * FROM [nyhed] WHERE [Emne] LIKE (Hvad) AND [Nyhed] LIKE (Hvad) AND [Forfatter] LIKE (Hvad)

du mangler et kriterie der hvor jeg har skrevet (Hvad)
Avatar billede mtb79 Nybegynder
16. januar 2008 - 00:01 #2
den er jeg ikke helt med på hvad du mener  (for meget koffeing og for lidt søvn)

jeg skal gerne have det skået ud i pap her i aften

SelectCommand="SELECT * FROM [nyhed] WHERE [Emne] LIKE '%@searchTerm%'">

Dette virker  fint men hvad skal der til for at vise noget på skærmen
Avatar billede mtb79 Nybegynder
16. januar 2008 - 00:02 #3
Det virker som om mit asp:GridView ikke viser det som det skal
Avatar billede kabbak Professor
16. januar 2008 - 00:04 #4
Jeg kan desværre ikke hjælpe i asp, kun access sql