Avatar billede a55830 Praktikant
14. januar 2008 - 19:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

flash til fly markering

Hej der ude

jeg håber at der er en der ude der kan hjælpe mig..
jeg er igang med model fly der skal have de hvide blink på (4 stk)
Men jeg kan ikke lige finde noget til at lave det korte men kraftige blink , jeg har begranset plads ca 2x2cm og 1cm i højde.

kan det laves med en kreds af en slaks eller....

håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede oz3tl Nybegynder
14. januar 2008 - 22:01 #1
er det noget stand alone eller er det noget der skal være ombord på flyet.

M.V.H.
TLV
Avatar billede klaro Nybegynder
19. januar 2008 - 17:01 #2
Det er normalt at et fartøj selv bærer sine blinklys ?

På 2*2 cm har du ikke meget plads, en smd 555 og smd tilhørende komponenter,samt en smd power trans på modsatte side og de fire lamper som power leds.
Avatar billede a55830 Praktikant
03. februar 2008 - 21:13 #3
wow hehe der tabte du mig , det der sidder på flyet er 4 stk hvide smd leds , har du nogle numre på komponenterne eller et diagram eller print eller ....  , jeg har godt nok haft elektronik i folkeskolen og på ungdomsskolen men SMD komponenter har jeg nok brug for lidt hjælp til , jeg betaler gerne for tid og mat. hvis du (klaro) kan sætte det sammen .
Det skal kører på 12v og jeg skal nemt kunne lode mine små ledninger på.
samt det skal være en flash ( stroboskob agtig , meget kort blink o---o---o--- hvor 'o' er blink og '-' er pause) håber du kan hjælpe mig
Avatar billede a55830 Praktikant
05. november 2008 - 14:14 #4
nå jeg lukker den tråd da der ikk er kommet nogle svar jeg kan bruge til noget