Avatar billede leifp Nybegynder
14. januar 2008 - 09:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på Media Player

Når jeg afspiller DVD-film med Media Player, er der ingen lyd, den virker fint med CD-er.
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 10:17 #1
Prøv at genistallere Media Player !
Avatar billede leifp Nybegynder
14. januar 2008 - 16:23 #2
Skal jeg så fjerne den gamle Media Player først, eller bliver den automatisk fjernet, når jeg geninstallere, den står nemlig ikke under "programmer og funktioner".
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 16:35 #3
Fjern media player helt og hent den nyeste version her ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/wm/dk/wmp11-windowsxp-x86-DA-DK.exe

Jeg går ud fra du køre XP
Avatar billede leifp Nybegynder
14. januar 2008 - 18:26 #4
Nej, jeg har Vista
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 19:30 #5
Ok, det var så straks en anden sag, vi lader lige det andet ligge og kigger generalt på problemet !
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 19:30 #6
jeg kører nemlig XP pro
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 19:31 #7
er det et problem der har været hele tiden ? Og har du prøvet forskellige DVD'er, er  det det samme på dem alle ?
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 19:36 #8
For hvis filen kan afspilles, men der ingen lyd er, tænker jeg på, det er sikkert nogen codec der mangler !
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 19:36 #9
Foresten velkommen til eksperten, kan se du lige har oprettet dig selv i går !
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 19:49 #10
Avatar billede leifp Nybegynder
14. januar 2008 - 20:14 #11
Tak for velkomsten, faldt over siden i forsøget på at løse mit problem. Linket, du henviser til, ser ud til at give svar på problemet, da det er Vista Basic jeg har, så jeg må vel nøjes med at se DVD med Acer Arkade, som ligger i min notebook, den virker i øvrigt også udemærket.
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 20:24 #12
problemer er nemlig, at Media Player åbenart ikek sån lige kan afinstalleres i Vista ifølge denne her http://www.eksperten.dk/spm/779854 !

Ellers er der også PowerDVD http://www.cyberlink.com/multi/download/download_hotlink.jsp

eller bare Media Player Classic http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=4159&s=134 som så også er gratis, den klare også opgaven godt, den er også gratis og tager de fleste codec !

Så er der så også http://www.videolan.org/vlc/ den er også gratis, det tager hvis det hele !

Endligt utroligt man ikke kan afinstallere media player i Vista og selv hente installationen !

Foresten har det, de nyeste opdateringer ?
Avatar billede leifp Nybegynder
14. januar 2008 - 20:33 #13
Ja, det tror jeg da. Jeg er ret ny med nettet og har kun haft computer i et 1/2 år, så det er en hel ny verden for mig, så godt der findes et site som dette.
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 22:10 #14
prøv at køre en windows update, så finder du hurtig ud af det !
Avatar billede leifp Nybegynder
14. januar 2008 - 22:36 #15
Den opdaterer automatisk en gang om ugen, så jeg regner med, det er i orden.
Avatar billede leifp Nybegynder
14. januar 2008 - 22:42 #16
Den opdaterer faktisk hver dag.
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 23:52 #17
så burde den da være up todate !

Det her
Kommentar: tiger_dk - 14/01-2008 19:31:57 - har der været det ?
Avatar billede leifp Nybegynder
15. januar 2008 - 00:02 #18
Ja, der har aldrig været lyd på dvd-film, har prøvet med flere forskellige.
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2008 - 20:16 #19
beklager svartiden, prøv så at hente nogen af dem jeg beskriver her 14/01-2008 20:24:00 om meld lige tilbage !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. januar 2008 - 16:15 #20
Ligler lige et svar
Avatar billede leifp Nybegynder
20. januar 2008 - 17:11 #21
Tak for dine svar. Er lidt usikker på de programmer, du henviser til, da jeg ikke ved om de kører sammen med vista, og det Acer-program, jeg har virker fint. Ved heller ikke helt hvordan jeg giver dig pointene, men håber det lykkes.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2008 - 09:54 #22
du skal bare trykke på acceptere, ved mig ! Nå du vi give point
Avatar billede leifp Nybegynder
21. januar 2008 - 10:08 #23
Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede tiger_dk Mester
24. januar 2008 - 11:55 #24
jamen velbekomme, håber du bruge det !
Avatar billede poul-1 Nybegynder
15. december 2010 - 17:14 #25
Ingen lyd på Media Player jeg køre så win xp.

Jeg har samme som leifp og spørg derfor

Skal jeg så fjerne den gamle Media Player først inden geninstallere af ny, eller bliver den automatisk fjernet, når jeg inst.