Avatar billede splyfof Nybegynder
14. januar 2008 - 02:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Efterlyser baby PC"spil"

Jeg efterlyser et lille bitte program som jeg kan huske at være faldet over for 5-7 år siden. Det eneste det kunne, var at lave sjove mønstre, farvede kasser eller cirkler på skærmen når man trykkede på tasterne.
Det fede var at man kunne trykke på ALLE taster uden at programmet blev afbrudt. Jeg kan huske at have tænkt at det var perfekt til når jeg fik et barn.
Den side af sagen er nu på plads, i form af min søn på 5 måneder, som er begyndt at udvise stor interesse for min computer.
Er der nogen af jer der kan huske at have set dette program og hvad det hed. Det er muligvis et DOS program
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. januar 2008 - 08:57 #1
Kender ikke programmet - men med dig som co-driver har han med garanti meget ud af www.pegebogen.dk

Når han bliver ældre, kan han selv styre med piletaster og space...
Avatar billede bravoosca Nybegynder
14. januar 2008 - 09:00 #2
Jeg kender ikke det spil du leder efter, men vi har stor glæde af dette spil:

http://www.dvdcity.dk/?5TO48X31O483TO49O48313632O4938361

Det hedder Fætter kanin - i Legeland og er til børn fra 1-3 år.. Vores datter som spiller det med vores hjælp er 21 måneder. Men har i de sidste mange måneder også vist interesse for disse hjemmesider:

http://217.116.240.211/index.php?_site=oline
http://www.bbc.co.uk/cbeebies/teletubbies/

Kan lige sige at Kvikly havde spillet til 9,95kr i forige uge, så måske de stadigvæk har det.
Avatar billede splyfof Nybegynder
14. januar 2008 - 12:51 #3
Det ligner nogle gode forslag til når han bliver lidt ældre, men det jeg har brug for nu er at han dybest set kan få lov til at taste løs, og der skal bare ske noget. fordelen ved det nævnte program er at man ikke får tastet sig ind i en blindgyde hvor der skal svares eller peges eller "esc"apes hver andet øjeblik. På den måde kan han styre løbet selv.
Avatar billede bravoosca Nybegynder
14. januar 2008 - 13:19 #4
Den mulighed er der også i spillet. Fætter kanin - i Legeland  indeholder nogle små spil, og et af dem er at man kan lægge farve på en tegning. Dette kan ske via musen eller tryk på hvilke som helst tast på tastaturet..
Altså du taster løs, og der kommer farve på din tegning.. når den er fuld af farve, kommer der en lille sang, og man får en ny tegning man kan lægge farve på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2008 - 20:50 #5
Det er måske dette du her set?
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,23084-order,1-page,1-c,alldownloads/description.html
Avatar billede splyfof Nybegynder
14. januar 2008 - 22:22 #6
Det er PRÆCIS det program jeg har ledt efter, selvom jeg tror at denne er en lidt nyere version. Smid et svar john stigers.

Tak til jer andre. Både pegebogen og Fætter Kanin skal nok blive tjekket ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2008 - 20:28 #7
Hermed svar :)
(Begge mine børn har haft fornøjelse af det spil :))
Avatar billede splyfof Nybegynder
15. januar 2008 - 22:09 #8
Ja, min knægt har også prøvet det nu, og det var et hit. Tak for hjælpen.