Avatar billede peter_bach_pedersen Nybegynder
12. januar 2008 - 16:14 Der er 7 kommentarer

Imac starter ikke

Hej alle

Min iMac vil ikke starte efte forsøg på installation af XP via Boot Camp.

Har prøvet at boote fra installations skive samt C, D og Alt tast.

Jeg ser kun hvid skærm!!

Gode råde modtages gerne
Avatar billede amews_aj Nybegynder
12. januar 2008 - 17:06 #1
Heh, når andre har store problemer med windows maskiner får man altid at vide.
Skift til mac eller linux.
Såeh... Skift til windows...

Ej, kunne ikke lade være..

Jeg har søgt lidt på dit problem, og det ser ud som om at din MBR (master boot record) er i stykker. Andre har tilsyneladende kun fået det fixet ved at sende til reparation.
En person herinde:
http://www.timocracy.com/articles/2007/03/03/bootcamp-related-imac-white-screen-of-death
skriver dog om en løsning der virkede for ham.
Se kommentar 16 på den side.

Jeg aner ikke om det virker, og jeg har aldrig brugt en mac for alvor, så jeg kan nok ikke hjælpe dig udover det link. Søg på google efter "imac bootcamp white screen", så vil du se at du ikke er den eneste, og at de færreste uden videre får det fixet.
Avatar billede egonspock Seniormester
12. januar 2008 - 17:19 #2
hehe, ja amews, dem, der siger at man skal skifte til linux eller Mac har helt ret:  hold hellere sådan noget skidt fra dine computere, windows er en evindelig kilde til problemer ;-)

Jeg kan desværre heller ikke bidrage til løsning, da jeg ikke tilllader den slags på mine Macs ;-)
Avatar billede peter_bach_pedersen Nybegynder
12. januar 2008 - 17:24 #3
Hej amews!

Tak for linket mv. Jeg dyrker det lige inden Humac får den i nakken....
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. januar 2008 - 04:13 #4
Min iMac 24" gjorde det samme en hel dag og synes pludselig selv at den skulle starte.

Har du prøvet at holde SHIFT nede, mens du starter op (udvidelser slået fra) ?

Jeg fandt en tung genstand der passede i for/størrelse til at ligge på ALT tasten, mens jeg spiste frokost. Da jeg kom tilbage skulle jeg vælge mellem Mac & WIN Harddisk.
-dog skulle den genstartes en del gange før jeg besluttede dette, ligesom din sikkert er blevet.
---

Sørg for at vælge startdisk i Systemindstillinger, når du engang får den bootet op i Mac.

Det skal nok komme . . .
Avatar billede peter_bach_pedersen Nybegynder
13. januar 2008 - 09:26 #5
Har prøvet det med at holde shift nede ved opstart... Har genstarten næsten 100 gange.

Jeg prøver dit tip med at holde ALT tasten ned i laaaaang tid.

/Peter
Avatar billede peter_bach_pedersen Nybegynder
13. januar 2008 - 11:08 #6
Nej det hjælper desværre heller ikke.

Har i erfaring med at boote fra en Firmware Restoration CD? Jeg håber den kan rette op på MBR!
Avatar billede peter_bach_pedersen Nybegynder
15. januar 2008 - 10:56 #7
Sendt ind til rep.