Avatar billede kulu Nybegynder
11. januar 2008 - 14:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

troubleshooting wireless stofanet forbindelse på Mac

Jeg har netop fået mit nye stofanet-modem(EPR2320) som kan sættes op til wireless(WAP). Men stofa har selvfølgelig kun guides til PC/microsoft.

Det virker fint når jeg har sat det til med ethernet kabel.
Lampe 6, den der indikerer at det har noget med wireless at gøre blinker meget hurtigt. hvilket betyder at der bliver sendt data gennem den.

Har fået et brev med 2 koder til wireless
en wireless ESSID kode
og en Wireless key, der står så i brevet at disse krypteringsnøgler skal bruges i forbindelse med installationen. Har desuden diverse mac adresser på modemet.

Hvor indtaster jeg disse oplysninger fra brevet?
har prøvet at indtaste dem uder opret netværk, som netværksnavn og kodeord. men det kommer der ikke et nyt netværk af.

Når jeg søger efter netværk finder den en masse - men ikke det nye modem. Som vel så skulle kunne ses som ESSID koden.
jeg tror det er noget i mine netværksindstillinger der skal ændres.

Forslag til troubleshooting modtages meget gerne.
Avatar billede kulu Nybegynder
22. januar 2008 - 15:13 #1
Ok. Løste det selv ved at søge lidt på nettet. Men første gang man sætter sin trådløse stofa forbindelse op bør man stille sit modem lige ved siden af sin computer. Mit modem stod på gulvet bag mit skrivebord og min mac kunne ikke fange signalet. da den kunne fange signalet var det bare at finde netværket og så spørger den automatisk til koden.
Avatar billede CatSL Nybegynder
17. november 2009 - 18:17 #2
Jeg står i samme sitiuation :( Men forstår stadig ikke hvor jeg skal skrive de koder? jeg har trukket kablet ud af computeren.. Hvad så nu?

Håber du vil hjælpe! :)
mvh Katharina